@article { author = {Delafrooz, Narges and Goli, Armin and khosravi, Mohammad Reza}, title = {}, journal = {Commercial Strategies}, volume = {14}, number = {10}, pages = {99-110}, year = {2020}, publisher = {دانشگاه شاهد}, issn = {2345-220X}, eissn = {2345-4768}, doi = {10.22070/14.10.99}, abstract = { }, keywords = {}, title_fa = {محرک‌های مؤثر بر ارزش ویژه برند سبز}, abstract_fa = {هدف اصلی این تحقیق، بررسی ارزش ویژه برند سبز و محرک­های مؤثر بر آن (کیفیت درک ­شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش درک­ شده برند سبز) می­باشد. روش انجام تحقیق، توصیفی بوده و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری این مطالعه را مصرف­کنندگان محصولات الکترونیکی کم­مصرف در استان گیلان تشکیل می­دهند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران در سطح خطای 5 درصد، 384 نفر محاسبه گردید. برای جمع آوری داده ها از روش نمونه­گیری غیراحتمالی در­دسترس استفاده شد. برای تحلیل داده­ها از مدل­سازی معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل بهره گرفته شده است. یافته­ها نشان می­دهد که کیفیت درک­شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک­شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. اعتبار برند با ارزش درک­­شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته، امّا با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک­شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. همچنین نتایج تحقیق درباره معناداری نقش متغیرهای واسطه­­ای نشان داد که همه نقش­های واسطه­­ای، به غیر از نقش واسطه­­­ای اعتبار برند در رابطه بین کیفیت درک­شده برند و تصویر برند سبز، معنی دار می­باشند.  }, keywords_fa = {ارزش ویژه برند سبز,ارزش درک‌شده برند سبز,اعتبار برند,تصویر برند سبز,کیفیت درک‌شده برند}, url = {https://cs.shahed.ac.ir/article_2368.html}, eprint = {https://cs.shahed.ac.ir/article_2368_977379aaca504e8e47f765e353bd529a.pdf} }