@article { author = {foruzandeh, mohammadreza and sanavifard, rasoul and hamidizadeh, ail}, title = {Designing and Explaining the International Entrepreneurial Marketing Model for Banking Services Startups}, journal = {Commercial Strategies}, volume = {17}, number = {15}, pages = {1-18}, year = {2020}, publisher = {دانشگاه شاهد}, issn = {2345-220X}, eissn = {2345-4768}, doi = {10.22070/cs.2020.3197}, abstract = {The aim of this study was to design and explain the international entrepreneurial marketing model for banking service startups.First, using the qualitative method of theme analysis, dimensions and components related to the international entrepreneurial marketing model were identified and a research questionnaire was designed and the international entrepreneurship marketing model was used to measure and test.In this section, statistical software SPSS 21 and SMART PLS were used.On the other hand, the statistical population and sampling were identified in two parts.In the qualitative part of the statistical community consisting of academic experts familiar with the subject of research and sampling method is also the method of snowball. The statistical community in the quantitative department consisted of managers and supervisors of companies active in the field of banking service start-ups that sampling was done in an accessible way. The research model is based on 4 factors: connectivity, environmental capability, innovation orientation capability and market-oriented capability that after measuring the model, all paths between the variables in the model were confirmed and significant at 95% confidence level. The highest path coefficients are related to the environmental factor relationship and international entrepreneurial marketing, ,market-oriented agent relationship and international entrepreneurial marketing.}, keywords = {Designing of model,International Entrepreneurial Marketing,Banking Services Start-Ups}, title_fa = {طراحی و تبیین مدل بازاریابی کارآفرینانه بین المللی برای استارت آپ های خدمات بانکی}, abstract_fa = {حقیق حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل بازاریابی کارآفرینانه بین المللی برای شرکت های نوآفرین خدمات بانکی انجام شد در ابتدا با استفاده از روش کیفی تحلیل تم ,ابعاد و مولفه های مرتبط با مدل بازاریابی کارآفرینانه بین المللی شناسایی و پرسشنامه تحقیق طراحی,و جهت سنجش و آزمون ازالگوی بازاریابی کارآفرینی بین المللی استفاده شد. در این بخش از نرم افزارهای آماری SPSS 21 وSMART PLS استفاده گردید. از طرف دیگر جامعه آماری و نمونه گیری در 2 بخش مشخص گردید. در بخش کیفی جامعه آماری متشکل از خبرگان دانشگاهی آشنا به موضوع تحقیق و شیوه نمونه گیری نیز به روش گلوله برفی است. در بخش کمی جامعه آماری متشکل از مدیران و سرپرستان شرکت های فعال در حوزه شرکت های نوآفرین خدمات بانکی بود که نمونه گیری به شیوه در دسترس انجام گردید. مدل تحقیق مبتنی بر 4 عامل قابلیت ارتباطی، قابلیت محیطی، قابلیت گرایش به نوآوری و قابلیت بازار محوری است که پس از سنجش مدل، تمامی مسیرها بین متغیرهای موجود در مدل در سطح اطمینان 95 درصد مورد تایید و معنی دار شدند. بیشترین ضرایب مسیر مربوط به رابطه عامل محیطی وبازاریابی کارافرینانه بین المللی,رابطه عامل بازار محوری و بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی است.}, keywords_fa = {طراحی مدل,بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی,شرکت های نوآفرین خدمات بانکی}, url = {https://cs.shahed.ac.ir/article_3197.html}, eprint = {https://cs.shahed.ac.ir/article_3197_875ceaae55ee74aee4e7f157bd8287ad.pdf} }