@article { author = {Alipour, Sahar and Colabi, Amir Mohammad and Khodadad Hosseini, Seyed Hamid}, title = {Corporate Sustainability Model Based on Digital Transformation, Strategic Renewal, and Value Creation}, journal = {Commercial Strategies}, volume = {18}, number = {17}, pages = {41-24}, year = {2021}, publisher = {دانشگاه شاهد}, issn = {2345-220X}, eissn = {2345-4768}, doi = {10.22070/cs.2022.15280.1168}, abstract = {Today, the emergence of the concept of digital transformation means making fundamental changes in the approaches to production and offering products and services, which has affected the survival and sustainability of businesses; On the other hand, due to the important role of companies as being responsible to the society, corporate sustainability has been much appreciated by researchers. This research aims to study the relationship between digital transformation and the sustainability of information technology companies by explaining the role of strategic renewal and value creation. This research is applied in terms of purpose and descriptive correlation in terms of nature. The statistical population of the research is knowledge-based manufacturing companies of type two in the field of information technology, and the statistical sample includes 247 companies selected by available sampling. The data collection tool is a questionnaire whose reliability has been confirmed with Cronbach's alpha of 0.766. Furthermore, to analyze the data, a quantitative method, structural equation modeling in the form of Smart PLS software have been used. The results indicate the impact of digital transformation at the 95% confidence level on the sustainability of companies in the information technology field, and the mediating role of strategic renewal and value creation was also confirmed at the 95% confidence level in the relationship between digital transformation and corporate sustainability. Strategic renewal also has a positive and significant impact on value creation.}, keywords = {Digital Transformation,Corporate Sustainability,Strategic Renewal,Value Creation,Information Technology}, title_fa = {مدل پایداری شرکتی مبتنی بر تحول دیجیتال، نوسازی استراتژیک و خلق ارزش}, abstract_fa = {امروزه پیدایش مفهوم تحول دیجیتال به معنای ایجاد تغییرات اساسی در رویکردهای تولید و ارائه محصول و خدمت می‌باشد که بقا و پایداری کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار داده است؛ از سوی دیگر به دلیل نقش مهمی که شرکت‌ها در مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه دارند، پایداری شرکتی بسیار مورد توجه محققان قرار گرفته است. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه تحول دیجیتال و پایداری شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات با تبیین نقش نوسازی استراتژیک و خلق ارزش می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شرکت‌های دانش بنیان تولیدی نوع دو حوزه فناوری‌اطلاعات است و نمونه آماری نیز شامل 247 شرکت می‌باشد که به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه می‌باشد که پایایی آن با میزان آلفای‌ کرونباخ 766/0 تایید شده‌است. همچنین به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش کمی، مدل‌یابی معادلات ساختاری در قالب نرم‌افزار Smart PLS استفاده شده‌است. نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر بیانگر تاثیر تحول دیجیتال در سطح اطمینان 95 درصد بر پایداری شرکت‌های حوزه فناوری‌اطلاعات می‌باشد، همچنین نقش میانجی‌گری نوسازی ‌استراتژیک و خلق ارزش  نیز در سطح اطمینان 95 درصد در رابطه بین تحول دیجیتال و پایداری شرکتی تایید گردید. نوسازی استراتژیک نیز بر خلق ارزش تاثیر مثبت و معنادار دارد.}, keywords_fa = {تحول دیجیتال,پایداری شرکتی,نوسازی‌استراتژیک,خلق ارزش,فناوری‌اطلاعات}, url = {https://cs.shahed.ac.ir/article_3747.html}, eprint = {https://cs.shahed.ac.ir/article_3747_d53716943a5e16a92f4b697bc66a6c97.pdf} }