%0 Journal Article %T مدل راهبردی انتخاب تأمین‌کننده استراتژیک جهانی %J نشریه علمی راهبردهای بازرگانی %I دانشگاه شاهد %Z 2345-220X %A مقبل باعرض, عباس %A گودرزی, غلامرضا %D 2020 %\ 09/26/2020 %V 4 %N 20 %P 25-37 %! مدل راهبردی انتخاب تأمین‌کننده استراتژیک جهانی %K مدل انتخاب تأمین‌کننده استراتژیک جهانی مقبل – گودرزی %K تولید در مقیاس جهانی %K همکاری استراتژیک %K تأمین‌کننده استراتژیک %K مدیریت زنجیره تأمین %R %X یکی از آثار مهم تحولات قرن حاضر، گسترش تفکر جهانی شدن است. امروزه شرکت‌ها و سازمان‌های متعددی در نقاط مختلف جهان در حال رقابتند و تولید را از حد تصمیمی محدود، به حد قلمروی جهانی و تصمیمی استراتژیک تبدیل کرده‌اند. از این رو، بررسی مسائل و مشکلات سازمان‌ها و افزایش میزان رقابت‌پذیری آن‌ها، به‌ویژه برخورداری سازمان از زنجیره تأمینی در ابعاد تولید در مقیاس جهانی، از جمله مباحث مطرح در ادبیات مدیریت است. با توجه به این نکته که تأمین‌کننده از ارکان مهم و مؤثر بر میزان رقابت‌پذیری سازمان است، مقاله حاضر به معرفی مدل انتخاب تأمین‌کننده استراتژیک جهانی با قابلیت گزینش تأمین‌کنندگان با دو شرط اساسیِ همکاری استراتژیک، و توان تولید در مقیاس جهانی پرداخته و نتایج آزمون آن را برای تأمین‌کننده رده اول یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات در صنعت خودرو کشور، تبیین می‌کند. %U https://cs.shahed.ac.ir/article_1961_b0e9930dc844f566bc76004e655c804d.pdf