%0 Journal Article %T بررسی اثر بازاریابی رابطه‌ای مؤسسات خیریه بر واکنش‌های رفتاری خیرین (مورد مطالعه: کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایلام) %J نشریه علمی راهبردهای بازرگانی %I دانشگاه شاهد %Z 2345-220X %A زارعی, عظیم %A شرفی, وحید %A ملکی, فاطمه %D 2020 %\ 09/26/2020 %V 15 %N 12 %P 1-16 %! بررسی اثر بازاریابی رابطه‌ای مؤسسات خیریه بر واکنش‌های رفتاری خیرین (مورد مطالعه: کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایلام) %K بازاریابی رابطه ای %K اعتماد %K تعهد %K واکنش‌های رفتاری %K باورهای مذهبی %K تبلیغات دهان به دهان مثبت %K اهدای کمک %R 10.22070/cs.2019.15.12.1 %X هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی تعاملی نقش بازاریابی رابطه‌ای موسسات خیریه بر واکنش‌های رفتاری خیرین می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق، توصیفی-پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل خیرین و حامیان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ایلام هستند که باتوجه به نامحدود بودن جامعه آماری تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه­گیری در این تحقیق نمونه­گیری در دسترس است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه می‌باشد که روایی و پایایی آن تائید شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار ویژوال پی ال اس استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهند که بازاریابی رابطه‌ای در موسسات خیریه بر اعتماد و تعهد خیرین تاثیر مثبت و معناداری دارد، اعتماد خیرین به موسسات خیریه بر تعهد آنها دارای تاثیر مثبت و معناداری می‌باشد، تعهد خیرین به موسسات خیریه بر تبلیغات دهان به دهان مثبت و اهدای کمک تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین باورهای مذهبی بر رابطه بین تعهد خیرین و اهدای کمک از سوی آنها نقش تعدیلگر دارد. %U https://cs.shahed.ac.ir/article_2397_a57a21a79022bbe8dd1fcbd762884c13.pdf