بررسی مدلهای کارآفرینی نشانمیدهد، مدلهای کارآفرینی متناسب با دوران تمدن صنعتی بشر عرضه محور هستند. به همین ترتیب برای توسعه کارآفرینی عمدتاً به دنبال بررسی و مطالعه عوامل مربوط به عرضه می باشند.متناسب با همین رویکرد نقشهای دولت نیز با تأکید با بعد عرضه بررسی شدهاست؛ علاوه بر این، ویژگی اساسی مطالعات گذشته این است که به نقشهای دولت متناسب با شرایط اقتصاد آزاد توجهکردهاند.در مطالعه حاضر با استفاده از دادههای گردآوریشده از جامعه مورد مطالعه به روش پیمایشی، مدلی برای کارآفرینی در بخش فناوری اطلاعات ارایهشدهاست که در آن ضمن توجه به تقاضای فناوری اطلاعات، نقش دولت در قالب نقشهای سهگانه شناختی- هنجاری، حمایتی و سیاستگذاری در بعد عرضه و تقاضای فناوری اطلاعات بررسی شدهاست. بر اساس این مدل سه بعد اساسی در کارآفرینی مؤثر است و باید به آن توجه شود: دولت، تقاضا و عرضه.بر اساس این مدل، ضمن تأکید بر عامل تقاضا برای توسعه کارآفرینی، دولت به عنوان مشتری اصلی محصولات فناوری اطلاعات ایفای نقشمیکند و از طریق سه نقش شناختی- هنجاری، حمایتی و سیاستگذاری بر عرضه و تقاضای فناوری اطلاعات تأثیرگذار است.