TY - JOUR ID - 1993 TI - ارائه مدلی برای سنجش خلاقیت در سازمان JO - نشریه علمی راهبردهای بازرگانی JA - CS LA - fa SN - 2345-220X AU - صادقی مال امیری, منصور AD - Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 7 IS - 38 SP - 17 EP - 34 KW - خلاقیت KW - مسئله‌یابی KW - ایده‌یابی KW - ارزیابی ایده‌ها و اجرای ایده‌ها DO - N2 - این تحقیق با هدف ارائه مدلی برای سنجش خلاقیت در سازمان انجام پذیرفت. برای نیل به این هدف موضوع تحقیق در قالب ادبیات خلاقیت به پژوهش سپرده شد که نتیجه آن دستیابی به مدل مفهومی تحقیق بود که در بر دارنده چهار شاخص مسئله‌یابی، ایده‌یابی، ارزیابی ایده‌ها و اجرای ایده‌ها برای سنجش مفهوم خلاقیت می‌باشد.بر اساس مدل مفهومی، پرسشنامه سنجش شاخص‌ها تهیه و تنظیم شد. پرسشنامه مذکور بین پژوهشگران موسسات پژوهشی توزیع شد. بعد از توزیع، تکمیل و جمع‌آوری پرسشنامه ها، تعداد 212 پرسشنامه به‌دست آمد. داده‌های حاصل از پرسشنامه‌های مذکور با استفاده از LISREL 8.5 حول فرضیه‌های تحقیق آزمون شدند. نتایج حاصله نشان داد هر چهار شاخص مسئله‌یابی، ایده‌یابی، ارزیابی‌ایده‌ها و اجرای ایده‌ها بنحو معناداری در سنجش و اندازه‌گیری مفهوم خلاقیت مؤثر می‌باشند.  UR - https://cs.shahed.ac.ir/article_1993.html L1 - https://cs.shahed.ac.ir/article_1993_39663ef74847cf27f76acc3e203d9276.pdf ER -