TY - JOUR ID - 2108 TI - بررسی عوامل مؤثر بر توسعه‌ خرید اینترنتی کتاب در کشور؛ ارائه‌ یک مدل مفهومی و ارزیابی آن در دانشگاه‌ها JO - نشریه علمی راهبردهای بازرگانی JA - CS LA - fa SN - 2345-220X AU - جعفرپور, محمود AU - بهرام زاده, محمد مهدی AD - Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 9 IS - 47 SP - 385 EP - 410 KW - : تجارت الکترونیک KW - خرید اینترنتی KW - رفتار مصرف کننده KW - نگرش KW - کتاب DO - N2 - هدف اصلی این پژوهش، ارائه‌ی مدلی مفهومی از خرید اینترنتی کتاب و ارزیابی آن در دانشگاه‌های کشور با استفاده از مطالعه‌ی نگرش دانشجویان و استادان می‌باشد که با توجه به ماهیت آن، پژوهشی توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق تمامی دانشجویان و استادان تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که حداقل یکبار تجربه خرید اینترنتی کتاب داشته‌اند، می‌باشد. نمونه آماری در این تحقیق از نوع ترکیبی و مشتمل بر 384 دانشجو و استاد از 12 دانشگاه کشور بوده است. نتایج تحقیق نشان داد به ترتیب چهار فرضیه ساماندهی ارتباطات اطلاعاتی، تسهیل روند انتخاب و دستیابی به کتاب، امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی و کاهش هزینه‌های معامله در سطح اطمینان 99 درصد تایید شده است. ضمن آن که فرضیه‌های تحقیق با شدت بیشتری از سوی دانشجویان نسبت به استادان، مورد تایید قرار گرفت. UR - https://cs.shahed.ac.ir/article_2108.html L1 - https://cs.shahed.ac.ir/article_2108_aeca5c426c9505bb6c6d5a2acdf9d853.pdf ER -