TY - JOUR ID - 2171 TI - شناسایی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی JO - نشریه علمی راهبردهای بازرگانی JA - CS LA - fa SN - 2345-220X AU - صفرزاده, حسین AU - فروتن, مجتبی AD - Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 9 IS - 50 SP - 433 EP - 450 KW - بانکداری اینترنتی KW - تئوری‌های مبتنی بر قصد KW - پذیرش KW - نگرش KW - هنجارهای ذهنی KW - کنترل‌های رفتاری درک شده DO - N2 - تغییرات ناشی از گسترش بانکداری اینترنتی در ساختار نظام بانکی، مشکلات موجود جهت استفاده از خدمات مذکور و عدم گرایش برخی از مشتریان و حتی کارمندان بانک‌ها به استفاده از این خدمات، سبب شده است تا مدیران سیستم بانکی به دنبال شناسایی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشریان باشند. هدف از این تحقیق، بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان سیستم بانکی است. مطالعه به روش توصیفی- پیمایشی و با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که عوامل نگرش، کنترل‌های رفتاری و هنجارهای ذهنی، به ترتیب بیشترین تاثیر را بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان سیستم بانکی دارد. این عوامل قریب به 33 درصد از عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی را تبیین می‌کنند و این در حالی است که مدل‌های مرسوم استفاده شده در تحقیقات پیشین نیز به طور متوسط 37 درصد از عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی را تبیین کرده‌اند. UR - https://cs.shahed.ac.ir/article_2171.html L1 - https://cs.shahed.ac.ir/article_2171_a1402f259a7c5ce2e8e180ed391c80f5.pdf ER -