TY - JOUR ID - 2291 TI - تأثیر بدبینی شخصیّتی، تشویش ذهنی، نیاز به شناخت و باورهای اخلاقی مشتریان بر سطوح مختلف بدبینی و حمایت از برند JO - نشریه علمی راهبردهای بازرگانی JA - CS LA - fa SN - 2345-220X AU - دهقانی زاده بغدادابادی, لیلا AU - سعیدنیا, حمیدرضا AD - Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 12 IS - 6 SP - 1 EP - 16 KW - باورهای اخلاقی KW - بدبینی شخصیتی KW - تشویش ذهنی KW - حمایت از برند KW - نیاز به شناخت DO - N2 - شناخت علل بدبینی مشتریان و تأثیری که بر روی روند بازاریابی و فروش کسب و کارها می‌گذارد، بی‌شک عامل مهمی در سودآوری شرکت‌ها می‌باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تأثیر ابعاد درونی و روانشناسی افراد (بدبینی، تشویش ذهنی، نیاز به شناخت و باورهای اخلاقی) بر سطوح مختلف بدبینی و حمایت از برند می باشد. لذا برای این کار تعداد 384 نمونه به روش نمونه گیری دسترس از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران (دانشکده مدیریت و اقتصاد) هدف مطالعه و بررسی قرار گرفتند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی ، به جهت شیوه جمع‌آوری اطلاعات پیمایشی و به لحاظ بررسی روابط بین متغیرها از نوع همبستگی است. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد (هلم، 2006 و مورفی، 2013) استفاده شده است که روایی ان به روش ضریب لاوشه و پایایی از طریق محاسبه آلفای کرونباخ به تصدیق رسیده است‌، استفاده شده است. UR - https://cs.shahed.ac.ir/article_2291.html L1 - https://cs.shahed.ac.ir/article_2291_1b3de9c6e78281bca9a1cc763511b284.pdf ER -