TY - JOUR ID - 2332 TI - بررسی تأثیر ارتباطات برند و کیفیت خدمات بر وفاداری به برند با تأکید بر نقش اعتماد به برند به عنوان متغیر میانجی JO - نشریه علمی راهبردهای بازرگانی JA - CS LA - fa SN - 2345-220X AU - مهدیه, امید AU - محمدی, کمال AU - چوبتراش, نشاط AD - دانشگاه زنجان AD - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 13 IS - 8 SP - 17 EP - 28 KW - ارتباطات برند KW - کیفیت خدمات KW - اعتماد به برند KW - وفاداری به برند DO - N2 - برندها در بازار مصرف‌کننده اهمیت بسیاری دارند زیرا می‌توانند به عنوان رابط شرکت و مشتریان عمل کنند. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد وفاداری به برند اهمیت بالایی در موفقیت شرکت‌ها دارد، از اینرو ایجاد و حفظ وفاداری به برند در میان مشتریان به یکی از دغدغه‌های اصلی بازاریابان تبدیل شده است. از آنجایی که عملکرد برند و ارتباطات برند ـ مشتری مانند اعتماد به برند و وفاداری به آن می‌تواند از ارتباطات برند و کیفیت خدمات ناشی شود، لذا هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر ارتباطات برند و کیفیت خدمات بر وفاداری به برند با نقش میانجی اعتماد به برند است. تحقیق حاضر از لحاظ روش، از نوع توصیفی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری تحقیق، دارندگان خودروهای سواری در سطح شهر سنندج هستند. روش نمونه گیری، غیرتصادفی در دسترس و حجم نمونه آماری 160 نفر بوده و به منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که ارتباطات برند و کیفیت خدمات بر اعتماد به برند تأثیرگذار است اما فرضیه تاثیرگذاری اعتماد به برند بر وفاداری به برند مورد تأیید قرار نگرفت. UR - https://cs.shahed.ac.ir/article_2332.html L1 - https://cs.shahed.ac.ir/article_2332_2a9fb4e1d0c1e8d6147751d794b7ad6b.pdf ER -