TY - JOUR ID - 2342 TI - ارائه مدل ساختاری اثر کشور مبدأ بر ارزش ویژه برند (مطالعه در صنعت دارو) JO - نشریه علمی راهبردهای بازرگانی JA - CS LA - fa SN - 2345-220X AU - بحرینی‌زاد, منیژه AU - اسماعیل پور, مجید AU - حراقی, مسعود AD - دانشگاه خلیج فارس AD - دانشگاه خلیج فارس بوشهر Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 14 IS - 9 SP - 1 EP - 14 KW - اثر کشور مبدا KW - ارزش ویژه برند KW - محصولات دارویی DO - 10.22070/14.9.1 N2 - هدف اصلی از انجام این تحقیق، بررسی اثر کشور مبدا بر ارزش ویژه برند و ارائه مدلی جامع در محصولات دارویی می­باشد. جامعه آماری تحقیق مذکور داروسازان استان­های بوشهر و فارس می­باشند که به شیوه نمونه­گیری طبقه­ای-تصادفی تعداد 187 نفر انتخاب گردید و مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزیه­وتحلیل داده­های جمع­آوری شده با استفاده از نرم­افزارهایAmos21 وSpss21 صورت گرفت. یافته­های تحقیق نشان می­دهد که، بکارگیری اثر کشور مبدا در صنعت داروسازی می­تواند باعث تقویت ارزش ویژه برند و ابعاد آن شود. بنابراین بازاریابان صنعت دارویی در تدوین برنامه­های بازاریابی خود باید آگاه باشند که داروسازان در فرایند انتخاب و خرید برند، تحت تاثیر اثرکشور مبدا قرار می­گیرند و باید جایگاه ذهنی برندهایشان را از طریق تاکید بر تحقیق و توسعه، کیفیت برتر مواد اولیه مصرفی، سرعت بهبود بیماران، قدمت صنعت داروسازی در کشورشان ارتقا بخشند. UR - https://cs.shahed.ac.ir/article_2342.html L1 - https://cs.shahed.ac.ir/article_2342_2e4b3feb7f97918c36d6c070a0859477.pdf ER -