TY - JOUR ID - 3418 TI - مرور سیستماتیک و راهبردی اثر بخشی دی ان ای برند بر اصالت برند با استفاده از رویکرد فراتحلیل JO - نشریه علمی راهبردهای بازرگانی JA - CS LA - fa SN - 2345-220X AU - بنی اسدی, مهدی AU - نعامی, عبدالله AD - دکتری بازاریابی و استاد مدعوگروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب،تهران ایران AD - استادیارگروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 17 IS - 16 SP - 28 EP - 15 KW - اندازه اثر KW - فراتحلیل KW - مرور سیستماتیک. اصالت برند KW - دی ان ای برند DO - 10.22070/cs.2021.13837.1057 N2 - دی ان ای برند، تاکید بر برند بعنوان یک موجود زنده دارد. اجزای این مفهوم شامل چشم انداز، ماموریت برند، ارزش‌های برند، تعهد برند، جایگاه برند و شخصیت برند می‌باشد. از این رو انجام پژوهشی که نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته درباره دی ان ای برند و اصالت برند را به شیوه سیستماتیک و علمی، یک بار دیگر آزمون و در اختیار محققین قرار دهد، از اهمیت زیادی برخوردارشده است. با وجود استفاده روز افزون از این روش، در مقالات علمی اما هنوز پژوهشی، در حوزه دی ان ای برند واصالت برند، صورت نگرفته، و برای رفع کمبود ادبیات نظری پژوهش در این حوزه، بوده است. هدف تحقیق حاضر، ترکیب کمی نتایج فرضیات پژوهش‌های انجام شده، در حوزه دی ان ای برند واصالت برند با رویکرد فراتحلیل بوده است. جامعه آماری این پژوهش، مقالات چاپ شده در حوزه دی ان ای و اصالت برند در مجلات مختلف تامسون رویترز بین سال‌های 1998 الی 2018 بوده است. برای انجام این تحقیق پس از بررسی 81 مقاله مرتبط، نهایتا 21 مقاله که دارای هشت فرضیه مشترک با نتایج مختلف بوده است، توسط محقق انتخاب و با نرم افزار CMA2  تحلیل شده است. بر اساس نتایج بدست آمده، و معنادارشدن آماره Q میتوان گفت که اندازه اثر‌های استخراج شده از فرا تحلیل ناهمگون بوده و مدل اثر تصادفی در مقایسه با مدل اثرات ثابت شاخص مناسب‌تری می‌تواند باشد و هم  UR - https://cs.shahed.ac.ir/article_3418.html L1 - https://cs.shahed.ac.ir/article_3418_66cff88ea3c7245b5cf7d61d336604d9.pdf ER -