TY - JOUR ID - 4009 TI - ارایه طراحی مدل بازاریابی انسان به انسان مبتنی بر مفهوم اعتماد در روابط بین سازمانی JO - نشریه علمی راهبردهای بازرگانی JA - CS LA - fa SN - 2345-220X AU - یزدی, آذین AU - حسینی, میرزا حسن AD - دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. AD - استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 18 IS - 18 SP - 129 EP - 144 KW - اعتماد بین سازمانی KW - بازاریابی انسان به انسان KW - نظریه داده بنیاد DO - 10.22070/cs.2023.16873.1253 N2 - بازاریابی انسان به انسان به عنوان ابزاری برای توسعه همه جانبه جوامع بشری و برای ایجاد یک کسب و کار پایدار ارائه شد. این نوع بازاریابی که انسانیت را محور کار قرار می­دهد مفهوم تازه­ای برای پیشبرد بازاریابی مشاغل با هم  می­باشد. از طرفی اعتمادسازی بالاترین انتظار مردم نسبت به مدیران عامل است و مدیریت اعتماد در بازاریابی انسان به انسان می­تواند راه­حل­هایی برای مشکلات فعلی بازاریابی ارائه دهد. از این رو محقق به دنبال طراحی مدلی جامع، این پژوهش را در چارچوب رویکردی کیفی و با استفاده از روش تحقیق داده بنیاد انجام داده است. گردآوری اطلاعات از طریق مصاحبه باز و نیمه ساختاریافته با 15 نفر از خبرگان سازمانی و دانشگاهی صورت پذیرفته است. تجزیه و تحلیل داده­ها در مراحل سه­گانه کدگذاری به روش استراوس و کوربین، با استفاده از نرم­افزار مکس کیو دی ای  انجام شد. نتایج پژوهش حاضر منجر به شناسایی 23 مقوله اصلی شد که در قالب مدل پارادایمی شامل پدیده محوری (بازاریابی انسان به انسان مبتنی بر مفهوم اعتماد)، شرایط علی (عوامل اثرگذار بر ایجاد اعتماد)، شرایط زمینه­ای (تمایل به اعتماد)، شرایط مداخله­گر (اعتماد به نفس)، راهبردها (ایجاد اعتماد احساسی) و پیامدها (پاداش­های اعتماد) ارائه گردید. این نتایج نشان می­دهد چگونه مدیریت اعتماد در روابط بین سازمانی از طریق بازاریابی انسان به انسان امکان­پذیر است و چه آثار مثبتی بر سازمان می­گذارد. UR - https://cs.shahed.ac.ir/article_4009.html L1 - https://cs.shahed.ac.ir/article_4009_14eaaff9e98754c210fb0ec579e4d86c.pdf ER -