دوره 2، شماره 6 - ( دوره جدید دوفصلنامه پاییز و زمستان 1394 )                   جلد 2 شماره 6 صفحات 17-40 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

aghazade H, jafari H, Esmaeily H. Investigate the Relationship between Consumer Personality Congruence with the Brand, Brand Identity and Post-Purchase Behavioral Intentions. cs. 2016; 2 (6) :17-40
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1111-fa.html
آقازاده هاشم، جعفری عماد، اسمعیلی حسین. بررسی رابطه همخوانی شخصیت مصرف‌کننده با برند، هویت پذیری مصرف‌کننده از برند و نیات رفتاری پس از خرید. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1394; 2 (6) :17-40

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1111-fa.html


، Emadjafari68@ut.ac.ir
چکیده:   (1265 مشاهده)
چکیده: در محیط متلاطم و بازار به‌شدت رقابتی امروز، سازمان‌ها همواره به دنبال روش‌های جدید برای کسب و حفظ مزیت رقابتی می‌باشند. ازآنجایی‌که اعتماد به برندها و آگهی‌های تبلیغاتی کاهش‌یافته است تبلیغات شفاهی تأثیر بسزایی بر نگرش و رفتار مصرف‌کننده دارد و می‌تواند  فرصت مناسبی را برای کسب مزیت رقابتی فراهم آورد زیرا این پیام کاملاً شخصی و خصوصی است و برای فرد فرستنده آن منفعتی در برندارد و اغلب مهم‌ترین انگیزه آن فرد سهیم شدن عقیده‌اش با دریافت‌کننده پیام است. هدف این مطالعه، بررسی اثر میانجی  هویت پذیری مصرف‌کننده از برند در فرایند اثرگذاری همخوانی شخصیت مصرف‌کننده با برند بر  مقاصد رفتاری پس از خرید است. پژوهش حاضر کاربردی و توصیفی است. برای انجام این کار نمونه‌ای 384 نفری بر اساس نمونه‌برداری ناحیه‌ای انتخاب شد و به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها، از پرسشنامه استفاده شد(مورد مطالعه در این پژوهش  مصرف کنندگان محصولات شرکت  لبنیاتی کاله انتخاب و مد نظر قرار گرفت). پایایی و روایی آن از طریق آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تأییدی سنجیده شد. مدل مفهومی با استفاده از بخش ساختاری مدل معادله‌های ساختاری و تحلیل مسیر سنجیده شد. نهایتاً با افزایش میزان شباهت احساس شده میان مصرف‌کننده و برند، مشتری احساس هویت مشترک با برند می‌کند. بنابراین توجه به پیام‌های ارتباطی و سایر جنبه‌ها نظیر سبک، لحن و شخصیت بازیگران ضروری است.
متن کامل [PDF 497 kb]   (765 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb