دوره 2، شماره 10 - ( دوره جدید دوفصلنامه پائیز و زمستان 1396 )                   جلد 2 شماره 10 صفحات 35-46 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

پزشکی نجف ابادی فرشته، الحسینی المدرسی سید مهدی. بررسی نیّت مصرف محصولات غذایی ارگانیک با استفاده از نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1396; 2 (10) :35-46

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1183-fa.html


دانشجوی دکترا دانشگاه یزد ، fpn_20@yahoo.com
چکیده:   (51 مشاهده)

در سال‌های اخیر الگوهای مصرف مواد غذایی در نتیجه مسائل محیط زیست، نگرانی درباره ارزش غذایی محصولات و دغدغه­های سلامت به سرعت در حال تغییر است و در این میان توجه به مصرف محصولات غذایی ارگانیک از روندهای نوظهور در عرصه مصرف مواد غذایی گشته است. این مطالعه با هدف بررسی نیت مصرف محصولات ارگانیک با استفاده از چارچوب کلی نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق زنان ساکن شهر شیراز می باشند که 180 نفر به صورت نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب و به پرسشنامه محقق ساخته تحقیق پاسخ دادند. تحلیل داده ها با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و آزمون‌های فرض توسط دو نرم‌افزارSmart‌ PLS2.0, Spss2.0  صورت گرفت. نتایج تحقیق تاثیر مثبت معنادار سه سازه نگرش، هنجار اجتماعی و کنترل رفتار ادراک شده را بر نیت مصرف محصولات ارگانیک مورد تایید قرارداد، لیکن فرضیات مربوط به نقش تعدیل کننده سازه هنجار اجتماعی در مدل مورد تایید واقع نشد. همچنین تاثیر متغیرهای جمعیت شناختی سن و تحصیل بر نگرش زنان به مصرف محصولات ارگانیک نیز مورد تایید قرار گرفت.

متن کامل [PDF 678 kb]   (10 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb