دوره 14، شماره 10 - ( دوره جدید دوفصلنامه پائیز و زمستان 1396 )                   جلد 14 شماره 10 صفحات 79-98 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

فیض داود، میرمحمدی سید محمد، ایزدخواه محمد مهدی. طراحی و ارائه‌ی مدل برندسازی ملی ایران با استفاده از نظریه مبنایی و مدل-سازی ساختاری تفسیری(ISM). راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1396; 14 (10) :79-98

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1267-fa.html


دانشگاه سمنان ، izadkhah.mehdi@gmail.com
چکیده:   (336 مشاهده)

کشورها در واقع نام‌هایی هستند که از قدرت یک برند برخوردارند؛ چرا که به محض شنیدن نام یک کشور تداعیاتی در ذهن متبادر می‌شودکه شامل محیط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در آن کشور است و این تداعیات بر تصمیم‌گیری‌های مرتبط با آن کشور تأثیر می‌گذارد. این اثر، قدرت برند ملی است. هدف از این تحقیق، ارائه مدل بومی به منظور برندسازی ملی کشور ایران می‌باشد. مدل‌های بکار رفته در برندسازی ملی کشورهای مختلف، متنوع بوده‌اند. از این‌رو، ابتدا تجربه شش کشور در برندسازی ملی استخراج گردید. گزارش تجربۀ این کشورها در اختیار مصاحبه‌شوندگان قرار گرفت. پس از اطمینان از مطالعۀ گزارش، مصاحبه‌ها انجام شده و با بکارگیری نظریه مبنایی، تحلیل گردید. بدین ترتیب که متن مصاحبه‌ها کدگذاری و مفاهیم تبدیل به مقولات و در نهایت هفت گزاره استخراج گردید. در گام نهایی، با بکارگیری روش مدلسازی ساختاری تفسیری، مدل برندسازی ملی ایران، ترسیم گردید. مدل نهایی، شامل گام‌های برندسازی برای کشور ایران است و معین گردیده که در هر یک از گام‌ها، چه فعالیت‌هایی باید انجام شود.از آنجایی که تا کنون، پژوهش چندانی راجع به این موضوع در کشور انجام نشده است، پرداختن به این موضوع نوآورانه است.
 

متن کامل [PDF 760 kb]   (274 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb