دوره 15، شماره 11 - ( 6-1397 )                   جلد 15 شماره 11 صفحات 134-145 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

کهیاری حقیقت امین، فیض داود، آذر عادل، زارعی عظیم‌اله، دهدشتی‌شاهرخ زهره. جلوگیری از افول عملکرد برند با تأکید بر نقش مسئولیت اجتماعی. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1397; 15 (11) :134-145

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1288-fa.html


دانشگاه سمنان
چکیده:   (278 مشاهده)

در محیط به شدت رقابتی امروزی حفظ و توسعه سهم بازار نتیجه عملکرد برند است. تأمین‌کنندگان برای جلوگیری از افول جایگاه خود در برابر رقبایشان باید به برندسازی و مدیریت برند مبادرت ورزند؛ که در این راستا توجه به مسئولیت و پاسخگویی اجتماعی نقشی مهمی دارد. در این مقاله به این سوال اساسی پرداخته می‌شود که آیا مسئولیت اجتماعی تأمین‌کنندگان می‌تواند منجر به ارتقاء ارزش ویژه برند و عملکرد برند آنها شود یا به عبارتی می‌تواند از افول آن‌ها جلوگیری کند؟. متغیرهای تحقیق از نقطه نظر مدیران و کارشناسان خرید شرکت‌های شهرک‌ صنعتی (گروه ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی) شهر شیراز بررسی شده است. برای آزمون فرضیه های  تحقیق از مدل‌یابی معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها نشان داد مسئولیت اجتماعی تأمین‌کنندگان هم بر ارزش برند و هم بر عملکرد برند آنها اثرات مثبتی دارد. مسئولیت اجتماعی از طریق ارزش ویژه برند بر عملکرد برند اثرگذار است. در نتیجه، تأمین‌کنندگان داخلی می‌توانند از یافته‌های تحقیق به منظور جلوگیری از افول و ارتقای ارزش ویژه‌ی برند و عملکرد برندشان در بازارهای صنعتی داخلی و بین المللی استفاده کنند.

متن کامل [PDF 580 kb]   (128 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb