دوره 2، شماره 10 - ( دوره جدید دوفصلنامه پائیز و زمستان 1396 )                   جلد 2 شماره 10 صفحات 99-110 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

دل افروز نرگس، گلی آرمین، خسروی محمّدرضا. محرک‌های مؤثر بر ارزش ویژه برند سبز. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1396; 2 (10) :99-110

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1298-fa.html


دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل قشم ، Armingoli.modir@yahoo.com
چکیده:   (59 مشاهده)

هدف اصلی این تحقیق، بررسی ارزش ویژه برند سبز و محرک­های مؤثر بر آن (کیفیت درک ­شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش درک­ شده برند سبز) می­باشد. روش انجام تحقیق، توصیفی بوده و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری این مطالعه را مصرف­کنندگان محصولات الکترونیکی کم­مصرف در استان گیلان تشکیل می­دهند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران در سطح خطای 5 درصد، 384 نفر محاسبه گردید. برای جمع آوری داده ها از روش نمونه­گیری غیراحتمالی در­دسترس استفاده شد. برای تحلیل داده­ها از مدل­سازی معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل بهره گرفته شده است. یافته­ها نشان می­دهد که کیفیت درک­شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک­شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. اعتبار برند با ارزش درک­­شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته، امّا با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک­شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. همچنین نتایج تحقیق درباره معناداری نقش متغیرهای واسطه­­ای نشان داد که همه نقش­های واسطه­­ای، به غیر از نقش واسطه­­­ای اعتبار برند در رابطه بین کیفیت درک­شده برند و تصویر برند سبز، معنی دار می­باشند.
 

متن کامل [PDF 663 kb]   (19 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb