دوره 1، شماره 23 - ( تیرماه 1386 )                   جلد 1 شماره 23 صفحات 109-118 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ranjbaran B, Jamshidian M, Dehghan. A survey for Identification of Major Factors influencing customers Attitude toward Machine Made Carpet Brands. cs. 2007; 1 (23) :109-118
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-131-fa.html
رنجبریان بهرام، جمشیدیان مهدی، دهقان زیاد. بررسی عوامل مؤثر بر نگرش خریداران فرش ماشینی نسبت به نام‌های تجاری مختلف در شهر اصفهان. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1386; 1 (23) :109-118

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-131-fa.html


دانشيار دانشگاه اصفهان
چکیده:   (6142 مشاهده)
امروزه پیش‌بینی و درک رفتار مصرف کنندگان به منظور تأثیر‌گذاری بر رفتار آن‌ها محور توجه بازاریابان قرار گرفته است. در ادبیات موجود در زمینه رفتار مصرف کننده، نگرش به عنوان عامل شکل‌گیری و جهت دهنده رفتار او مورد توجه بوده است. نگرش، بیان احساسات درونی است که نشان از نظر مساعد یا نامساعد یک شخص نسبت به موضوعاتی خاص دارد . با توجه به اهمیت شناخت و پیش‌بینی رفتار مصرف کننده، مقاله حاضر رابطه بین خصیصه‌های مورد انتظار خریداران از فرش ماشینی و نگرش آن‌ها را در مورد نام‌های تجاری متفاوت مورد بررسی قرار‌داده است. خصیصه‌های شناسایی شده عبارتند از: تبلیغات، کیفیت متصور، قیمت، اعتبار نام تجاری، و زیبایی، نتایج این تحقیق حاکی است که تمام این متعیر‌ها با نگرش خریداران رابطه دارند. در ضمن جنسیت و سطح تحصیلات، تأثیر تعدیل کننده‌ای بر نگرش داشته است. به‌علاوه زیبایی و کیفیت متصور به ترتیب مهم‌ترین عوامل مرتبط با نگرش خریداران فرش ماشینی در شهر اصفهان شناسایی شدند
متن کامل [PDF 167 kb]   (1386 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb