دوره 15، شماره 11 - ( 6-1397 )                   جلد 15 شماره 11 صفحات 72-85 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اسفیدانی رحیم، کیماسی مسعود، روستا احمد، اراکی تبار محمد. شناسایی الگوی رفتار مشتریان شرکتی و ارتباط آن استراتژی های بانکداری شرکتی در صنعت بانکداری ایران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1397; 15 (11) :72-85

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1386-fa.html


استادیار دانشگاه تهران ، esfidani@gmail.com
چکیده:   (71 مشاهده)

شناسایی دقیق الگوهای رفتاری مشتریان شرکتی و به تبع آن اتخاذ استراتژی­های هدفمند در حوزه بانکداری شرکتی به منظور ارائه خدمات متناسب با رفتار و نیازآن­ها یکی از مسائل چالش برانگیز فعلی در شبکه بانکی محسوب می­گردد. بر این اساس شناخت دقیق نیازهای پیچیده مشتریان شرکتی و مدیریت تقاضای آن­هادر گام اول از طریق نوع شناسی رفتارمشتریان شرکتی و در گام بعد اتخاذ استراتژی­های متناسب با رفتارهای شناخته شده این مشتریان حیاتی و سودآور امکان­پذیر است. بدین منظور تحقیق حاضربا هدف تعیین ارتباط بین الگوی رفتاری مشتریان شرکتی و استراتژی­های بانکداری شرکتی صورت پذیرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر اشخاص حقوقی یا به عبارتی شرکت­های بزرگ فعال در کسب وکار کشور  هستند که در حال دریافت خدمات از شبکه بانکی می­باشند.روش تحقیق مطالعه حاضر کیفی و با استفاده از تئوری­سازی داده­بنیاد با رویکرد رهیافت ظاهر شونده (گلیسری)می­باشد. برای دستیابی به هدف تحقیق با 10 نفر از مدیران مالی هولدینگ­هاو شرکت­های بزرگ کشور  مصاحبه نیمه ساختار یافته و عمیق انجام گردیدکه پس از کدگذاری و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم­افزارMaxqda، سه الگوی رفتاری تجاری،تحلیلگر و تعاملی شناسائی گردید که بانک­های ایرانی برای رسیدن به بقاء و سودآوری پایدار  می­بایست از سه استراتژی اصلی استفاده نمایند. استراتژی خدمات مالی از طریق ارائه طیف وسیع خدمات و با هدف جذب و تازگی خریدمشتریان شرکتی،استراتژی سرآمدی از طریق تنوع و ایجاد مزیت­های رقابتی با هدف افزایش تکرار خرید و در نهایت استراتژی مشارکتی از طریق برقراری تعامل بلند مدت ، تعریف خدمات جدید و منحصربفرد با هدف پایداری خرید مشتریان شرکتی استفاده نمایند.
 

متن کامل [PDF 894 kb]   (28 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb