دوره 1، شماره 2 - ( دی ماه 1382 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 65-74 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moshabbaki A, Malakakhlagh E. Designing the model of policymaking in tourism marketing Industry of Iran. cs. 2004; 1 (2) :65-74
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1405-fa.html
مشبکی اصغر، ملک‌اخلاق اسماعیل. طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1382; 1 (2) :65-74

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1405-fa.html


دانشگاه تربیت مدرس ، Test1@shahed.ac.ir
چکیده:   (183 مشاهده)

صاحبنظران صنعت جهانگردی بر این باورند که مباحت این صنعت را می‌توان از نگاه بازاریابی نیز تعقیب کرد، اما به نظر می‌رسد ابعاد اصلی بازاریابی نظیر بازار شناسی، بازارسازی و بازارداری تحت تأثیر الگوی سیاستگذاری در این صنعت باشد. بنابراین می‌توان دو مفهوم سیاستگذاری و بازاریابی را بسیار نزدیک به هم در نظر گرفت. در این تحقیق، ابعاد سیاستگذاری، شامل ساختار قدرت، بوروکراسی، ارزش‌ها، نوع جهانگرد، نظام آماری و اطلاع‌رسانی، همراه با ابعاد بازاریابی در قالب مفاهیم عملیاتی و جزئی مشخص شده و میزان تأثیرات آنها بر یکدیگر مورد سنجش قرار گرفته است. جمع‌آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و مصاحبه با سه گروه از مدیران، کارشناسان و خبرگان این صنعت انجام پذیرفته است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد رابطه معناداری بین ابعاد سیاستگذاری و ابعاد بازاریابی براساس مدل ارائه شده (مفهومی) وجود دارد. همچنین با توجه به اثبات فرضیات تحقیق، مدل نهایی تحقیق، همان مدل مفهومی است.

واژه‌های کلیدی: جهانگردی، بازاریابی، سیاستگذاری
متن کامل [PDF 1821 kb]   (57 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb