دوره 2، شماره 8 - ( دوره جدید دوفصلنامه پائیز و زمستان 1395 )                   جلد 2 شماره 8 صفحات 75-87 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghsemi M, Ghafari ashiani P. Comparing the Sex Role in Effectiveness of “Defeated Asymmetric” and “Defeated Non-asymmetric” Procedures on consumers’ Choice in Shopping Decision. cs. 2017; 2 (8) :75-87
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1468-fa.html
قاسمی محمود، غفاری آشتیانی پیمان. مقایسه نقش جنسیت در اثربخشی فریبنده‌های "‌نامتقارن مغلوب‌" و "‌غیرنا‌متقارن مغلوب‌" بر انتخاب مصرف‌کنندگان درفرآیند تصمیم خرید. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1395; 2 (8) :75-87

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1468-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی اراک
چکیده:   (607 مشاهده)
در این تحقیق نقش جنسیت به عنوان یک متغیر تعدیل­گر در اثربخشی گزینه­های فریبنده نامتقارن مغلوب و غیرنامتقارن مغلوب بر انتخاب مصرف­کنندگان در فرآیند تصمیم خرید مورد بررسی قرار گرفت.این تحقیق به لحاظ هدف‌، کاربردی وبه لحاظ روش شناسی تحقیق ازنوع تحلیلی توصیفی میباشد. جامعه آماری مورد مطالعه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های اراک بوده­اند و حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان  380 نفر تعیین گردیده است که این تعداد به شیوه نمونه گیری تصادفی از بین جامع آماری انتخاب گردید. ابزارتحقیق‌، پرسشنامه بوده است که روایی  آن ازروش اعتبار محتوا وبا نظر خبرگان وپایایی آن از روش آزمون-بازآزمون تایید شده است. برای تجزیه تحلیل داده ها از آزمون کای­دو به کمک نرم افزارSPSS  استفاده گردیده است. نتایج نشان داد که بین جنسیت پاسخ دهندگان و اثربخشی گزینه­های فریبنده  غیرنامتقارن مغلوب بر تصمیم خرید پاسخ­دهندگان ارتباط وجود داشته است ولی اثربخشی گزینه های فریبنده نامتقارن مغلوب مستقل از جنسیت پاسخ‌دهندگان  بوده است.نتایج به دست آمده میتواند ادبیات موضوع اثر فریبنده در تصمیم  خرید مصرف­کنندگان و نیز نقش جنسیت در استراتژی قیمت­گذاری توسط گزینه­های فریبنده را بسط و گسترش دهد.این تحقیق برای اولین باراست که به مقایسه نقش جنسیت دراثربخشی گزینه­های فریبنده غیرنامتقارن مغلوب و متقارن مغلوب  در تصمیم خرید مصرف­کنندگان پرداخته است.
متن کامل [PDF 328 kb]   (219 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb