دوره 16، شماره 13 - ( 6-1398 )                   جلد 16 شماره 13 صفحات 59-78 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghani Soltani M, Mohammadi E, Hemmati A, Raufi M. An Examination of the Impact of Customer Relationship Management on Marketing Performance by Clarifying Mediating Role of Innovation and Marketing Memory. cs. 2019; 16 (13) :59-78
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1478-fa.html
دهقانی سلطانی مهدی، محمدی اسفندیار، همتی امین، رئوفی مصطفی. بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد بازاریابی با تبیین نقش میانجی نوآوری و حافظه بازاریابی. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1398; 16 (13) :59-78

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1478-fa.html


دانشگاه ولی عصر (عج) ، ma.dehghani22@yahoo.com
چکیده:   (468 مشاهده)
هدف از این پژوهش، مطالعه و بررسی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی نوآوری و حافظه بازاریابی در شرکت­های بیمه در استان کرمان می­باشد. جامعه آماری در این تحقیق مدیران و کارکنان شرکت­های بیمه در استان کرمان بوده و حجم نمونه برای جامعه مورد نظر برابر با 252 نفر می­باشد که برای به­دست آوردن حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه­بندی شده و فرمول کوکران استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده که برای روایی آن از روایی سازه و برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات، روش کتابخانه­ای و میدانی بکار گرفته شده است. تحقیق حاضر بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و بر اساس چگونگی به­دست آوردن داده­های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی می­باشد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون­های همبستگی، تحلیل عاملی تأییدی و مدل­سازی معادلات ساختاری موجود در بسته­های نرم­افزاری SPSS و LISREL استفاده شده است.
نتایج حاکی از آن است که مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر معناداری (ضریب معناداری 36/6) بر عملکرد بازاریابی دارد که این تأثیر به صورت مستقیم می­باشد. این در حالی است که مدیریت ارتباط با مشتری به طور غیرمستقیم و از طریق حافظه بازاریابی (ضریب معناداری 95/24) و نوآوری بازاریابی (ضریب معناداری 37/12) نیز تأثیر مثبت معناداری بر عملکرد بازاریابی دارد.
متن کامل [PDF 897 kb]   (199 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb