دوره 1، شماره 5 - ( تیرماه 1383 )                   جلد 1 شماره 5 صفحات 69-82 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fetanat M, Moghbel Baarz A. Mathematical Modeling in Supply Chain Network (in Iranian Auto Manufacturing Industry). cs. 2004; 1 (5) :69-82
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-150-fa.html
فطانت‌ محمد، ‌ مقبل‌ باعرض‌ عباس. طراحی‌ مدل‌ ریاضی‌ شبکه‌ زنجیره‌ تأمین‌ در خدمات‌ پس‌ از فروش‌ در صنعت‌ خودروسازی‌ ایران‌. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1383; 1 (5) :69-82

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-150-fa.html


دانش‌آموخته‌ دكتري‌ در رشته مديريت‌ دانشگاه‌ تربیت‌ مدرس‌
چکیده:   (11241 مشاهده)
سهم‌ هزینه‌ها‌ی‌ لجستیک‌ در قیمت‌ فروش‌ محصولات‌ سهم‌ بزرگی‌ است،‌ به‌ نحوی‌ که‌ در کشور آمریکا 30 درصد قیمت‌ فروش‌ یک‌ محصول‌ را هزینه‌ها‌ی‌ لجستیک‌ تشکیل‌ می‌دهد. در این‌ مقاله‌، چگونگی‌ طرح‌ شبکه‌ و مدل‌سازی‌ ریاضی‌ جهت‌ بهینه‌سازی‌ هزینه‌ها‌ی‌ لجستیک‌ در صنعت‌ خودروسازی‌ در ادبیات‌ تحقیق‌ در عملیات‌ ارائه‌ گردیده‌ است‌. طرح‌ شبکه‌ پیشنهادی‌ در چارچوب‌ طرح‌ «ترکیب‌ در راه‌» است‌ و در مدل‌ شبکه‌ طراحی‌ شده‌ اولاً بین‌ مبدأ و مقصد ایستگاه‌ واسطه‌ وجود دارد. ثانیاً به‌ جای‌ تک‌کالا، در شبکه‌ جریانی‌ از ترکیب‌ چند کالا وجود دارد. ثالثاً ایستگاه‌ واسطه‌ دارای‌ ظرفیت‌ معینی‌ است‌ و رابعاً در ایستگاه‌ واسطه‌ کنترل‌ حداقل‌ موجودی‌ مطرح‌ است‌، روش‌ حمل‌ قابلیت‌ تنوع‌ داشته، تابع‌ هزینه‌ حمل‌، قطعات‌ خطی‌ است‌، و عامل‌ هزینه‌ و زمان‌ در طراحی‌ شبکه‌ مدنظر بوده‌ است‌، به‌ نحوی‌ که‌ بهینه‌سازی‌ در عامل‌ هزینه‌ حمل‌، هزینه‌ انبار کردن‌ کالا و زمان‌ وصول‌ کالا از مرکز تولید به‌ مشتری‌ نهایی‌ بوده‌ است‌.
متن کامل [PDF 300 kb]   (1309 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb