دوره 16، شماره 13 - ( 6-1398 )                   جلد 16 شماره 13 صفحات 133-146 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

poursaeed M, Soltani nejad N, Rashid A A. Lived experience Consumers in online stores based on the Stimulator-Organism-Response Framework (SOR). cs. 2019; 16 (13) :133-146
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1513-fa.html
پورسعید محمد مهدی، سلطانی نژاد نیما، رشید علی اصغر. تجربه زیسته مصرف‌کنندگان در محیط فروشگاه‌های آنلاین بر اساس چارچوب محرک- ارگانیسم- پاسخ (SOR). نشریه علمی راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1398; 16 (13) :133-146

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1513-fa.html


3. کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، rashid@ut.ac.ir
چکیده:   (479 مشاهده)
در این پژوهش برمبنای چارچوب محرک- ارگانیسم- پاسخ (SOR)، به منظور توسعه یک چارچوب جامع از تجربه مصرف­کننده در زمینه خرده­فروشی آنلاین، به بررسی تاثیر عناصر محیطی فروشگاه آنلاین (کیفیت وب­سایت و برند وب­سایت) به عنوان پیشایندهایی برای پاسخ­های عاطفی و شناختی (اعتماد و ریسک ادراک شده) و پاسخ رفتاری مصرف­کننده (قصد خرید) پرداخته شده است. در این چارچوب رابطه بین اعتماد و ریسک ادراک شده به صورت متقابل در نظر گرفته شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده­ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان است که حداقل یک‌بار سابقه بازدید از وب­سایت­ دی­جی کالا را داشته­اند. از این جامعه آماری نمونه  330 تایی به صورت طبقه­ای متناسب انتخاب شد و داده­ها از طریق پرسشنامه گردآوری شدند و به کمک مدل­یابی معادلات ساختاری در نرم افزار ایموس مورد بررسی قرار گرفت. یافته­های پژوهش نشان داد عناصر محیطی از طریق اعتماد و ریسک ادراک شده اثر غیرمستقیم و معناداری بر قصد خرید دانشجویان دارند.
متن کامل [PDF 1087 kb]   (141 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb