دوره 16، شماره 13 - ( 6-1398 )                   جلد 16 شماره 13 صفحات 119-132 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haghighi-Kafash M, Mazloomi N, khalilnezhad S, Moshfegh M. Qualitative Model of Strategic Partnership in Small and Medium Enterprises. cs. 2019; 16 (13) :119-132
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1685-fa.html
حقیقی کفاش مهدی، مظلومی نادر، خلیل نژاد شهرام، مشفق مهدی. الگوی کیفی شراکت استراتژیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1398; 16 (13) :119-132

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1685-fa.html


مدیریت بازرگانی گرایش سیاستگذاری بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی ، art.paper97@gmail.com
چکیده:   (468 مشاهده)
این پژوهش با هدف تدوین الگوی کیفی شراکت استراتژیک در کسب­وکارهای کوچک و متوسط در صنعت نرم­افزار انجام شد. روش پژوهش از نوع پژوهش­های توصیفی- تحلیلی است که از تکنیک دلفی استفاده شده است. پنل خبرگان این تحقیق متشکل از 20 نفر از افراد خبره در حوزه مدیریت بازرگانی، مدیریت کارآفرینی، مدیریت راهبردی و صنعت نرم افزار بوده‌ که به روش گلوله برفی انتخاب شده‌اند. برای جمع­آوری داده­ها، تحلیل دلفی در سه مرحله و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه‌ (باز و بسته پاسخ) انجام شد. روایی داده­ها با استفاده از ضریب نسبی روایی محتوا و مرور و اصلاح داده­ها توسط پنل خبرگان و پایایی داده­ها با استفاده از مستندسازی فرایند، کنترل و تأیید شد. داده­های کیفی به روش کدگذاری و داده‌های کمی به روش تجزیه و تحلیل آماری با تأکید بر فراوانی و میانگین دسته‌بندی و تحلیل‌شد. مدل اولیه استخراج شده از نقد و بررسی ادبیات علمی موجود، پس از سه مرحله تحلیل دلفی منجر به تدوین مدل شراکت استراتژیک با پنج بعد شامل؛ پیشرانه­های شراکت (9 مؤلفه)، انتخاب شرکا (8 مؤلفه)، طراحی و اجرای شراکت (6 مؤلفه)، چالش­های شراکت (6 مؤلفه) و پیامدهای شراکت (6 مؤلفه) شد. همچنین کلیت مدل و مسیرهای آن نیز مورد تأیید پنل خبرگان قرار گرفت.
متن کامل [PDF 1017 kb]   (179 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb