دوره 16، شماره 13 - ( 6-1398 )                   جلد 16 شماره 13 صفحات 19-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khodadad Hosseini S H, Alsabri B, Moshabaki Esfahani A, Parviz P. Designing a Bank Marketing Performance Model: Explaining the Role of E-Banking Services Quality, CRM Strategies and the Moderating Role of Culture.. cs. 2019; 16 (13) :19-38
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1799-fa.html
خداداد حسینی سید حمید، الصبری بشیر، مشبکی اصفهانی اصغر، احمدی پرویز. طراحی مدل عملکرد بازاریابی بانک: تبیین نقش کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک و استراتژی‌های مدیریت ارتباط با مشتری، با نقش تعدیل‌گر فرهنگ. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1398; 16 (13) :19-38

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1799-fa.html


دانشگاه تربیت مدرس ، khodadad@modares.ac.ir
چکیده:   (385 مشاهده)
همواره صنعت بانکداری به­علت وجود جذابیت­های مالی و رویارویی با طیف گسترده­ای از مشتریان، محل مطالعات و تغییرات مختلفی بوده است. یکی از مهمترین بسترهای جذب و حفظ مشتریان به‌کارگیری استراتژی­های مناسب مدیریت ارتباط با مشتری به کمک ارائه خدمات بانکداری الکترونیک مناسب است. بر این اساس هدف اصلی این مطالعه بررسی تأثیر «استراتژی­های مدیریت ارتباط با مشتری» بر بهبود «کیفیت خدمات الکترونیک» در جهت «ارتقاء عملکرد بازاریابی» با در نظر گرفتن نقش تعدیل­گر «فرهنگ» است.
در این پژوهش کاربردی، به روش توصیفی-همبستگی، داده­های کمی مورد نیاز از جامعه آماری «مشتریان» و «کارکنان» شعب بانک پارسیان در شهر تهران گردآوری شد. مفاهیم چهارگانه مورد بررسی در این پژوهش، به کمک پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسش‌نامه‌ها پس از کسب روایی  و پایایی لازم (آلفای کرونباخ بیش از 9/0) به تعداد نمونه 384 عدد برای مشتریان و 217 نفر برای کارکنان جامعه آماری (که به روش نمونه­گیری ترکیبی (خوشه­ای – تصادفی) انتخاب شده‌بودند) توزیع گردید. داده­ها به کمک مدل معادلات ساختاری با نرم­افزار PLS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاکی از برازش بالای مدل و قابلیت پیش­بینی مناسب آن در خصوص روابط همزمان متغیرها است. بر این اساس حداکثر تأثیرگذاری بین متغیرها، ناشی از «استراتژی­های مدیریت ارتباط با مشتری» بر «کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک» است. در نهایت بر اساس نتایج کسب شده، راهکارهایی جهت استفاده جامعه پژوهش ارائه گردید.
متن کامل [PDF 1037 kb]   (133 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb