دوره 16، شماره 13 - ( 6-1398 )                   جلد 16 شماره 13 صفحات 1-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Najafi F, Irandoost M, Soltanpanah H, Sheikhahmadi A. A Model for relationship management with fintech and financial startups in banking industry. cs. 2019; 16 (13) :1-18
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1818-fa.html
نجفی فریبا، ایراندوست منصور، سلطان پناه هیرش، شیخ احمدی امیر. طراحی الگوی مدیریت ارتباط صنعت بانکداری ایران با فین‌تک‌ها و استارتاپ-های فین تکی با رویکرد نظریه داده بنیاد. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1398; 16 (13) :1-18

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1818-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ، nwmi2005@gmail.com
چکیده:   (648 مشاهده)
امروزه با رشد رقابت در صنعت بانکداری از یک سو و توسعه و تغییر نیازهای مشتریان از سوی دیگر، سبب گردیده بانک­ها به طور پیوسته به دنبال ارائه خدمات نوین بانکی باشند و در این راه از فناوری­های جدید بهره برداری نمایند. یکی از فناوری­های نوین که در چند سال اخیر شاهد ورود گسترده آن به صنعت بانکداری هستیم ، فین­تک­ها واستارتاپ­های مالی هستند که باعث ایجاد تغییرات وسیع در این صنعت شده اند لذا ارتباط بانکهاو فین­تک­ها روز به روز از پیچیدگی واهمیت بیش­تری برخوردار می­شود و نیازمند بررسی، بهبود و مدیریت می­باشد. این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش نظریه پردازی داده بنیاد انجام شده است. وپس از مصاحبه با خبرگان صنعت بانکداری و مدیران شرکتهای خدمات پرداخت الکترونیک که به روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده اند، تجزیه وتحلیل داده_ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی منجر به شناسایی 389  کد اولیه و36 مفهوم در قالب15مقوله شد و در نهایت براساس آن مدل پارادیمی مدیریت ارتباط بانک­ها با فین­تک­ها واستارتاپ­های فین­تکی شکل گرفت. این الگو شامل شرایط علّی که در دودسته عوامل خرد و کلان دسته بندی شده اند ،شرایط زمینه ای دربرگیرنده پیچید گیهای محیطی و ویژگی­های سازمانی به عنوان شرایط مداخله گر می باشد. همچنین  پیامدهای این ارتباط در سه دسته مالی، فرایندی و یادگیری و رشد دسته­بندی شده اند. با توجه به الگوی استخراج شده، راهبردهای شناسایی شده برای این ارتباط عبارتند از: ایجاد،خرید ،ائتلاف سرمایه گذاری و یا اجاره خدمات مالی از شرکت­های فناوری مالی، همچنین مقوله محوری این پژوهش، یک فرایند سه مر حله ای است که شامل کاوش و ارزیابی فناوری­­های مالی(فین­تکها)،انتخاب و ایجاد ارتباط و حفظ و توسعه این ارتباط می باشد .
متن کامل [PDF 934 kb]   (337 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb