دوره 2، شماره 6 - ( دوره جدید دوفصلنامه پاییز و زمستان 1394 )                   جلد 2 شماره 6 صفحات 73-86 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahrainizad M. Investigation on the Effects of Market-Oriented on the Performance of Exports: The Study of Manufacturers and Exporters of Customs in Bushehr. cs. 2016; 2 (6) :73-86
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-429-fa.html
بحرینی زاد منیجه. تحقیقی درباره تأثیر بازار محوری بر عملکرد صادرات : مطالعه شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده از گمرکات استان بوشهر. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1394; 2 (6) :73-86

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-429-fa.html


، mbahrainizadeh@pgu.ac.ir
چکیده:   (1040 مشاهده)
چکیده با اهمیت یافتن مفهوم بازاریابی، بازارمحوری یکی از محورهای اساسی تحقیق در بازاریابی استراتژیک شده است. بازارمحوری مجموعه فعالیت هایی است که یک سازمان انجام می دهد تا به این وسیله تغییرات در بازار نظیر ترجیحات مشتریان، رشد سریع تکنولوژی و شدت رقابتی را نظارت، تجزیه و تحلیل و به آنها واکنش مناسب نشان دهد . در این تحقیق به بررسی تأثیر فعالیت بازار محوری بر عملکرد صادرات شرکت‌های تولیدی و صادر کننده با استفاده از مقیاس اسلی‌تر و نارور پرداخته شده است. بر اساس این مقیاس بازار محوری شامل سه جزء مشتری محوری، رقیب محوری و هماهنگی بین بخشی است. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی – پیمایشی است. شرکت های تولیدی و صادرکننده از گمرکات استان بوشهر به عنوان جامعه آماری تحقیق در نظر گرفته شده اند، پس از تدوین مدل و تعیین فرضیه های تحقیق، پرسشنامه تدوین شده در بین 91 شرکت به صورت تصادفی توزیع و داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده در سطح اطمینان95درصد، مورد بررسی قرار گرفتند.نتیجه حاکی از تأیید تمام فرضیه های تحقیق است. از نتایج این تحقیق می‌توان دریافت که زمان آن فرا رسیده است که شرکت‌های تولیدی و صادراتی کشورمان نگاه بازار محور به جای تولید محور را در صدر اهداف خود قرار دهند و با انجام تحقیقات مشابه همگام با نیازهای بازار حرکت کنند. چرا که انتخاب راهی غیر از این، حاصلی جزء شکست نخواهد بود.
متن کامل [PDF 265 kb]   (609 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb