دوره 2، شماره 4 - ( دوره جدید دوفصلنامه پاییز و زمستان 1393 )                   جلد 2 شماره 4 صفحات 79-90 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei A, Feiz D, Masomi N. An Investigation Of The Effective Factors On Consumers' Intention To Use Internet Reservation System in Hotel Industry (Case Study: Shiraz Hotels). cs. 2015; 2 (4) :79-90
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-575-fa.html
زارعی عظیم، فیض داود، معصومی نگین. بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مشتریان به استفاده از سیستم رزرو اینترنتی در صنعت هتلداری . راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1393; 2 (4) :79-90

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-575-fa.html


، feiz1353@gmail.com
چکیده:   (1104 مشاهده)
توسعه و پیشرفت فوق العاده شبکه های رایانه‌ای فضای کسب و کار را در تمام جهان دگرگون کرده است. متعاقب این تغییرات، صنایع و بخشهای مختلف بازار جهت حفظ خود در بازار رقابت و استفاده از مزایای ارائه شده توسط این سیستم سعی در بهره گیری از آن نموده اند. صنعت توریست و هتلداری نیز از این اصل مستثنی نمی باشد. شناسایی عوامل موثر بر درک الگوی رفتاری مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری آنها به ویژه در فضای کسب و کار اینترنتی استراتژی های بازاریابی در صنعت هتلداری را تحت تاثیر جدی قرار داده است. در این راستا هدف تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر گرایش مشتریان به استفاده از سیستم رزرو اینترنتی با استفاده از الگوی تلفیقی تئوری پذیرش فناوری می‌باشد. بدین منظور با استفاده از پرسشنامه نظرات 394 نفر از مشتریان هتلهای شهر شیراز جمع آوری گردید. پس از اطمینان از پایایی و روایی همگرا و واگرا ابزار تحقیق، فرضیه های تحقیق با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در لیزرل مورد بررسی قرار گرفت. شاخص های برازش مدل حاکی از برازش مطلوب الگوی مفهومی تحقیق می‌باشد. نتایج تحقیق نشان داد که هزینه اقتصادی، عوامل اجتماعی و سهولت استفاده تأثیر مستقیم و معنی‌دار بر گرایش به استفاده مشتریان دارد.
متن کامل [PDF 273 kb]   (805 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb