دوره 2، شماره 4 - ( دوره جدید دوفصلنامه پاییز و زمستان 1393 )                   جلد 2 شماره 4 صفحات 47-62 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shafei R, Kafcheh P, Darvand F. Study of Pricing Strategies and Their Re-lation to Marketing Capabilities in Indus-trial Companies. cs. 2015; 2 (4) :47-62
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-614-fa.html
شافعی رضا، کفچه پرویز، داروند فاتح. مطالعه راهبرد‌های قیمت‌گذاری و رابطه‌ی آن با قابلیت‌های بازاریابی در شرکتهای تولیدی. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1393; 2 (4) :47-62

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-614-fa.html


، shafeai@yahoo.com
چکیده:   (1285 مشاهده)
هدف این تحقیق، مطالعه‌ی راهبرد‌های قیمت‌گذاری و رابطه‌ی آن با قابلیت‌های بازاریابی است. مرور ادبیات و تحقیقات درباره این پژوهش بر فقدان کار تحقیقی همه جانبه که در آن ارتباط میان راهبرد‌های قیمت‌گذاری و قابلیت‌های بازاریابی بررسی شده باشد، صحه می‌گذارد. بنابراین مقاله حاضر با روش توصیفی این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. برای دستیابی به اهداف پژوهش، داده‌هایی از 108 شرکت در بخش تولیدی و خدمات در شهرکهای صنعتی در تبریز و سنندج از طریق پرسشنامه جمع‌آوری گردید. بر پایه اطلاعات بدست آمده بیشترین روش قیمت گذاری استفاده شده در میان شرکتها، روش تعیین قیمت بر مبنای نیازهای مشتریان می باشد. همچنین نتایج بدست آمده نشان داد که رابطه معنی‌داری بین راهبرد-های قیمت‌گذاری و قابلیت‌های بازاریابی وجود دارد. در مدل ارزیابی شده در تحقیق مشاهده می گردد که راهبرد های رقابت- محور با ضریب 89/0 دارای بیشترین تاثیر در قابلتهای بازاریابی است.
متن کامل [PDF 375 kb]   (1055 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb