دوره 1، شماره 38 - ( دی ماه 1388 )                   جلد 1 شماره 38 صفحات 17-34 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Model for the Assessment of Creativity in an Organization. cs. 2010; 1 (38) :17-34
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-692-fa.html
صادقی مال امیری منصور. ارائه مدلی برای سنجش خلاقیت در سازمان. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1388; 1 (38) :17-34

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-692-fa.html


، sadmansoor@gmail.
چکیده:   (6146 مشاهده)


این تحقیق با هدف ارائه مدلی برای سنجش خلاقیت در سازمان انجام پذیرفت. برای نیل به این هدف موضوع تحقیق در قالب ادبیات خلاقیت به پژوهش سپرده شد که نتیجه آن دستیابی به مدل مفهومی تحقیق بود که در بر دارنده چهار شاخص مسئله‌یابی، ایده‌یابی، ارزیابی ایده‌ها و اجرای ایده‌ها برای سنجش مفهوم خلاقیت می‌باشد.

بر اساس مدل مفهومی، پرسشنامه سنجش شاخص‌ها تهیه و تنظیم شد. پرسشنامه مذکور بین پژوهشگران موسسات پژوهشی توزیع شد. بعد از توزیع، تکمیل و جمع‌آوری پرسشنامه ها، تعداد 212 پرسشنامه به‌دست آمد. داده‌های حاصل از پرسشنامه‌های مذکور با استفاده از LISREL 8.5 حول فرضیه‌های تحقیق آزمون شدند. نتایج حاصله نشان داد هر چهار شاخص مسئله‌یابی، ایده‌یابی، ارزیابی‌ایده‌ها و اجرای ایده‌ها بنحو معناداری در سنجش و اندازه‌گیری مفهوم خلاقیت مؤثر می‌باشند.

 

متن کامل [PDF 13717 kb]   (1594 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb