دوره 2، شماره 2 - ( دوره جدید دوفصلنامه پاییز و زمستان 1391 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 73-86 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رحمان سرشت حسین، هاشمی سید کمال. عوامل مؤثر بر مدیریت نوآوری در شرکت‌های عمرانی ایران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1391; 2 (2) :73-86

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-738-fa.html


، HRahmanseresht2003@yahoo.com
چکیده:   (4278 مشاهده)

نوآوری برای کسب مزیت رقابتی و موفقیت بلندمدت همه سازمانها و شرکتها ضروری است. با ورود به قرن بیست و یکم و تشدید روند جهانی شدن، کمرنگ شدن مرزهای اقتصادی و افزایش فشردگی رقابت بر اهمیت این موضوع افزوده شده است. در زمینه مدیریت نوآوری تا به حال تحقیقات زیادی انجام شده است، ولی این تحقیقات بیشتر در صنایع تولیدی بوده، لذا در خصوص مدیریت نوآوری در صنعت پیمانکاری عمرانی تحقیقات کمی انجام شده است.
هدف تحقیق حاضر آن است که عوامل موثر بر مدیریت نوآوری در شرکتهایی که در صنعت پیمانکاری فعالیت می کنند، شناسایی شوند. در این تحقیق از روش تحقیق موردی استفاده شد. برای این منظور پنج شرکت پیمانکاری عمرانی به عنوان آزمودنی (مورد) انتخاب شدند و از روش‌های مختلف و چندگانه، داده‌ها و اطلاعات لازم جمع‌اوری و به روش تئوری بنیادین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق در قالب نحوه و چگونگی مدیریت نوآوری در شرکت‌های عمرانی ارائه می گردد. و در پایان پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی در این زمینه ارائه شد.

متن کامل [PDF 306 kb]   (1186 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb