دوره 1، شماره 41 - ( تیر ماه 1389 )                   جلد 1 شماره 41 صفحات 381-390 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سیدنقوی میرعلی. ارایه مدل سرمایه اجتماعی سازمان‌های آموزشی و فرهنگی ایران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1389; 1 (41) :381-390

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-771-fa.html


، asnagavi@yahoo.com
چکیده:   (3484 مشاهده)

به باور پژوهشگران سرمایه اجتماعی از طریق ایجاد کانالهای ارتباطی و اطلاعاتی نقش مهمی در شکل‌گیری دانش در سازمان‌های آموزشی و فرهنگی ایفا می‌کند؛ سرمایه اجتماعی مفهومی چند بعدی است که در طراحی مدل مفهومی عمدتاً موردتوجه قرار نگرفته است. این مقاله ابتدا به بررسی ابعاد و شاخص‌های سرمایه اجتماعی پرداخته و سه بعد شناختی, هنجاری و ساختاری مورد شناسایی قرار می‌دهد. شاخص‌های سرمایه اجتماعی مورد بررسی در این پژوهش عبارتند از: اعتماد, ارتباط متقابل, تراکم, همگرایی و سلسله مراتب.
شاخص‌های سرمایه اجتماعی در سه وزارتخانه آموزش و پرور ش, وزارت علوم و تحقیقات و وزارت ارشاد اسلامی بشکل میدانی مورد بررسی قرار گرفته و مدل موجود سرمایه اجتماعی با استفاده از معادلات ساختاری تبیین شده است. یافته‌های پژوهش حکایت از اثرگذاری بالای بعد ساختاری و همینطور شاخص تراکم در موسسات آموزشی و فرهنگی کشور دارد.

متن کامل [PDF 299 kb]   (681 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb