دوره 1، شماره 44 - ( دی ماه 1389 )                   جلد 1 شماره 44 صفحات 363-394 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جعفری مصطفی، رضائی‌نور جلال، اخوان پیمان. توسعه مدل کارت امتیازی متوازن مدیریت دانش: مطالعه موردی یک گروه صنعتی تحقیقاتی دولتی در ایران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1389; 1 (44) :363-394

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-810-fa.html


، Rezaeenoor@yahoo.com
چکیده:   (4214 مشاهده)
مدیریت دانش از طریق یک فرایند استراتژیک به هدف‌گذاری، سیاست گذاری، اجرا و بازنگری مداوم و دقیق دانش می‌پردازد. این مقاله با معرفی روش‌های بکار گرفته شده جهت اندازه‌گیری عملکرد استراتژی‌های مدیریت دانش، روش کارت امتیازی متوازن را به‌عنوان الگوئی جامع بدین منظور معرفی می‌نماید و با توسعه مدل کارت امتیازی متوازن مدیریت دانش، مدل مزبور را به عنوان رویکردی مناسب جهت اندازه‌گیری عملکرد استراتژی ایجاد دانش مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. در این مدل با مبنا قرار گرفتن چهار جنبه متوازن دانش یعنی دانش همفکری، دانش مفهومی، دانش اصولی و دانش عملیاتی زمینه برای استقرار و ارزیابی عملکرد استراتژی ایجاد دانش فراهم خواهد شد. در ادامه با استفاده از پرسشنامه و جمع‌آوری نظرات خبرگان، مدل مزبور از طریق بکارگیری آزمون ناپارامتریک بی نم مورد اعتبارسنجی قرار می‌گیرد. سپس مدل در یکی از گروه‌های صنعتی دولتی پیاده‌سازی گردیده و نتایج حاصل از اجرای آن مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. در انتها جهت سنجش اثربخشی اجرای مدل مزبور در سطح گروه تحقیقاتی، داده‌های حاصل از سنجش رضایت مشتری با استفاده از آزمون پارامتریک t مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
متن کامل [PDF 881 kb]   (439 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb