دوره 1، شماره 47 - ( ویژه نامه شماره 1 تیر ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 47 صفحات 19-34 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafari Moghaddam S, Shahbaz Moradi S. The Managers’ Success Factors at Small Public Service Companies and Designing a Model for Explaining Them (A Case Study on ABFA Co. of Isfahan). cs. 2011; 1 (47) :19-34
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-817-fa.html
جعفری‌مقدم سعید، شهباز مرادی سعید. شناسایی عوامل موفقیت مدیران در سازمان‌های کوچک خدمات عمومی و طراحی مدلی به منظور تبیین این عوامل (مطالعه موردی شرکت‌های . راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (47) :19-34

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-817-fa.html


، shahbaz@ut.ac.ir
چکیده:   (4989 مشاهده)

امور آب و فاضلاب (آبفا) در شرکت‌های مهندسی آبفای کشور یکی از حساس‌ترین و تاثیرگذارترین سازمان‌های خدمات عمومی در سطوح محلی کشور به شمار می‌آیند. این سازمان‌ها (با عنوان امور آبفا) در شهرستان‌های مختلف کشور، در سطوح پایین تر از مرکز استان تشکیل می‌شوند و وظیفه حساسِ انتقال و حفظ کیفیت آب شرب مصرفی را در این شهرستان‌ها برعهده دارند.
این مقاله برگرفته از پژوهشی میدانی است که با هدف شناسایی عوامل موفقیت مدیران امور آبفای موفق (در بهبود نسبت‌های مالی سازمان) و طراحی مدلی به منظور تبیین این عوامل انجام گرفته است. در اجرای این پژوهش پس از بررسی ادبیات موضوع؛ با مدیران موفق که (با توجه به نسبت‌های مالی سازمان‌های خود طی سال‌های 84-81 ؛ از میان21 شهرستان استان اصفهان برگزیده شده شده بودند) مصاحبه گردید. سپس براساس یافته‌های برگرفته از مبانی نظری و نیز مصاحبه‌ها و گفتگوهای انجام شده با مدیران این سازمان‌ها؛ پرسشنامه‌های ویژه‌ی مدیران و کارشناسان زیرمجموعه آنان طراحی، توزیع و گردآوری شد. نتایج تحلیل اطلاعات جمع آوری شده نشان می دهد که مهمترین عوامل موفقیت مدیران امورِ موفق، در بهبود نسبت‌های مالی سازمانِ خویش (هم از دیدگاه مدیران و هم از دیدگاه کارشناسان این سازمان‌ها) را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد: نتیجه محوری، گرایش به تغییر، ارتباط مؤثر با مسئولان محلی و نیز برقراری ارتباط دوستانه و

تلاش برای ایجاد انگیزه در کارکنان. سه عامل نخست در سوالات تحقیق پیش بینی شده بود و عامل اخیر (برقراری ارتباط دوستانه و تلاش برای ایجاد انگیزه در کارکنان) که در فرضیات تحقیق پیش بینی نشده بود از اطلاعات گردآوری شده از طریق پرسشنامه استخراج گردید.

متن کامل [PDF 463 kb]   (484 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb