دوره 1، شماره 47 - ( ویژه نامه شماره 1 تیر ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 47 صفحات 67-80 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hajipour B, Rezaian.A A. Intersubjectivity in Organizations: A Model for Measurement ( A Case Study of Iranian Pharmaceutical Firms). cs. 2011; 1 (47) :67-80
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-821-fa.html
حاجی‌پور بهمن، رضائیان علی. طراحی الگوی سنجش ذهنیت مشترک در سازمان (مطالعه موردی: شرکت‌های دارویی کشور(. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (47) :67-80

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-821-fa.html


، bhajipour@scu.ac.ir
چکیده:   (3945 مشاهده)
ذهنیت مشترک  به وجود معنی مشترک دربین اعضاء یک اجتماع در مورد یک پدپده اشاره دارد. این پدیده نقش مهمی در تصمیم گیری و هما هنگی در سازمان ایفا می کند علی رغم این اهمیت کارهای چندانی برای عملیاتی کردن آن صورت نپذیرفته است.
هدف این مقاله ارائه مدلی برای اندازه گیری ذهنیت مشترک اعضاء سازمان است؛ بطوری که بتوان ذهنیت آنان را در مورد یک پدیده خاص اندازه گیری کرد. سه مؤلفه اصلی تبیین کننده  مفهوم ذهنیت مشترک عبارتند از باور مشترک، رفتار مشترک و احساس تعلق. مدل طراحی شده در شرکت های داروئی برای اندازه گیری ذهنیت مشترک اعضاء این شرکت هادر مورد منابع دانش موجود در خارج مرزهای این سازمان ها اجرا گردید.نتایج تحقیق حاکی از روائی مدل است.
متن کامل [PDF 418 kb]   (512 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb