دوره 1، شماره 47 - ( ویژه نامه شماره 1 تیر ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 47 صفحات 479-499 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sohraby A, nazrmohamadi shahrjerdi M, jandaghi G, Akhavan H. Governmental Organization . cs. 2011; 1 (47) :479-499
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-851-fa.html
سهرابی ابوالفضل، نذر‌محمدی شهرجردی محمد، جندقی غلامرضا، اخوان سید حسین. آسیب‌شناسی اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع در سازمان‌های دولتی (مطالعه موردی سازمان‌های دولتی شهر قم). راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (47) :479-499

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-851-fa.html


، nazrmohamadi@gmail.com
چکیده:   (9266 مشاهده)
در خصوص ایجاد تحول در نظام اداری ایران تا کنون اقدامات متعددی صورت پذیرفته است. یکی از این اقدامات، تصویب هفت برنامه تحول اداری دولت در سال 1381 می باشد، که جهت اجرا به سازمانها ابلاغ شده است. یکی از مهمترین این برنامه ها، برنامه ((ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری ))می باشد. ولی بنا بر گفته  مسئولین اجرای طرح،  سازمانها در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده آن با مشکلات و موانعی روبر بوده اند، تحقیق حاضر این  برنامه را پس از گذشت 6 سال  از اجرای آن مورد آسیب شناسی  قرار داده است. هدف تحقیق حاضر آسیب شناسی اجرای طرح تکریم ارباب رجوع است. به همین منظور 4 فرضیه اصلی و 8 فرضیه فرعی تدوین شده است. جامعه آماری کلیه سازمانهای دولتی است که طرح تکریم را اجرا کرده اند. کارکنان و ارباب رجوع 6 سازمان دولتی به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند. با استفاده از پرسشنامه  داده های تحقیق جمع آوری و با آزمون آماری (one sample t-test) با (t-value=3) و ضریب همبستگی اسپیرمن فرضیه ها آزمون گردیده اند. در نهایت 4 مانع اصلی و7 مانع فرعی مورد شناسایی قرار گرفته و برای رفع آنها پیشنهادهایی ارائه شده است. محققین  براین عقیده‌اند که توجه شایسته به نتایج این تحقیق می‌تواند سازمان‌های دولتی ایران را در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع کمک بسزایی بنماید.
متن کامل [PDF 868 kb]   (1540 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb