دوره 1، شماره 50 - ( ویژه نامه دی ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 50 صفحات 1-16 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khodamoradi S, Mirza Koochak Shirazi M, Vazin Karimian M. Diagnosing And Prioritizing Influential Factors in Holding Companies Establishment In Islamic Republic of Iran from the Viewpoint of Managers. cs. 2012; 1 (50) :1-16
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-852-fa.html
خدامرادی سعید، میرزا کوچک شیرازی محمد علی، وزین کریمیان محمد. شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر در تشکیل شرکت های هلدینگ در جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه مدیران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (50) :1-16

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-852-fa.html


، khodamoradi@shahed.ac.ir
چکیده:   (4375 مشاهده)
در ایران، درصد بالایی از محصولات و خدمات توسط شرکت های هلدینگ تولید می شوند ولی اینگونه شرکت ها هنوز ناشناخته باقی مانده اند. عوامل متعددی وجود دارند که می توانند انگیزه هایی برای تشکیل شرکت های هلدینگ باشنداما با توجه به تفاوت های بنیادی میان شرکت های هلدینگ عمودی ، افقی و مختلط  تشخیص عوامل و اولویت بندی آن ها به تفکیک برای این سه نوع هلدینگ انجام گرفته است . عوامل  موثر در تشکیل شرکت های هلدینگ در سه گروه عوامل مدیریتی ، مالی و حقوقی طبقه بندی شده اند.
با توجه به منابع علمی و نتایج تحقیقات در زمینه عوامل موثر در تشکیل شرکت های هلدینگ  ابتدااین عوامل  از دیدگاه مدیران شرکت های هلدینگ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران گروه بندی سپس اثرگذاری ان عوامل بر تشکیل شرکتهای هولدینگ مورد بررسی قرار گرفته است.اولویت بندی عوامل نیز با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی انجام شده است.در هردو مورد از پرسشنامه محقق ساخته بهره گرفته ایم 
بر اساس نظرات واطلاعات جمع اوری شده  سه گروه عوامل- عوامل مدیریتی ، عوامل مالی و عوامل حقوقی- در تشکیل هر سه نوع شرکت های هلدینگ موثر تشخیص داده شده اند .همچنین دریافتیم که اجزای این عوامل و اولویت بندی آن ها در سه نوع شرکت هلدینگ متفاوت می باشد.
متن کامل [PDF 399 kb]   (705 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb