دوره 1، شماره 47 - ( -ویژه نامه شماره 2 تیر ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 47 صفحات 141-154 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mortazavi S, Kazemi S, Kavian M, Mazidi M. Investigating the role Of Self-Efficacy As A Mediator Variable Between Institutional Socialization Tactic And Task Mastery And Intent To Stay. cs. 2011; 1 (47) :141-154
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-877-fa.html
مرتضوی سعید، حکیمی سیدحسن، کاویان مهدی، مزیدی مهدی. بررسی نقش واسط متغیر خودسودمندی بین تاکتیک‌ جامعه-پذیری نهادی ومتغیرهای خبرگی کاری و تمایل به ماندن . راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (47) :141-154

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-877-fa.html


، Mortazavi@um.ac.ir
چکیده:   (4171 مشاهده)

  هدف این مقاله با اتخاذ رویکرد تعاملی، تبیین نقش واسط خودسودمندی به منظور ارتقای اثربخشی برنامه­های جامعه­پذیری افراد تازه وارد در سازمان مورد مطالعه است. با اتکا به داده­های بدست آمده از 115 پرسشنامه و تحلیل نتایج آنها با الگوی «بارون و کنی»، نقش واسط خودسودمندی تایید شد. همچنین وجود تاثیر مثبت تاکتیک­های جامعه­پذیری نهادی بر خودسودمندی نیز مورد تایید قرار گرفت. یافته­های حاصله حاکی از آن است که اثربخشی برنامه­های جامعه­پذیری سازمانی در قالب تاکتیک­های نهادی، تحت تاثیر سطح خودسودمندی افراد جدیدالاستخدام قرار دارد و به ارتقای سطح خبرگی کاری و تمایل به ماندن افراد در سازمان مورد مطالعه منجر می­گردد.

متن کامل [PDF 484 kb]   (591 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb