دوره 1، شماره 47 - ( -ویژه نامه شماره 2 تیر ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 47 صفحات 371-394 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mahdieh O, Perech M. The Role Of Functional Units In New Product Development (NPD) Process. cs. 2011; 1 (47) :371-394
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-891-fa.html
مهدیه امید، پرچ مهرداد. نقش مقایسه‌ای واحدهای وظیفه‌‌ای در فرایند توسعه محصولات جدید (مورد مطالعه: شرکت تاژ). راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (47) :371-394

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-891-fa.html


، omid.m@ma-atu.ir
چکیده:   (4218 مشاهده)
در عصر حاضر‌ ـ که ویژگی بارز آن تغییر و تحولات سریع در جهان است ـ وجه مشترک شرکت‌های پیشتاز و موفق جهانی این است که مشتری‌مدار هستند و خود را نسبت به مشتریان متعهد می‌دانند. بازاریابی نوین تلاش می‌کند تا از طریق ارائه محصولات جدید به مشتریان نسبت به رقبا و با تأمین خواسته‌های آنان، مشتریان قدیمی را حفظ و مشتریان جدید را جذب کند، این همان رمز جهانگشایی شرکت‌های موفق است. بنابراین درک فرایند توسعه محصولات جدید و شیوه عملکرد واحدهای مختلف در این فرایند برای تمامی شرکت‌ها ضروری است. از این رو در این تحقیق، نقش واحدهای مختلف به عنوان عامل مهم و اثرگذار در فرایند توسعه محصولات جدید مورد بررسی قرار گرفته است. به دلیل اهمیت توسعه محصولات جدید و توجه به نوع و کیفیت محصولات در صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی، این تحقیق به بررسی نقش واحدهای مختلف شرکت تاژ در فرایند توسعه محصولات جدید می‌پردازد. جامعه آماری این تحقیق را مدیران ارشد و عملیاتی و کارشناسان واحدهای وظیفه‌ای شرکت تاژ و شرکت‌های تابعه تشکیل داده‌اند. نهایتاً 42 پرسشنامه جمع‌آوری گردید و در تحلیل‌ها مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل آماری مورد استفاده در این تحقیق، تحلیل واریانس است. البته برای اینکه مشخص شود کدامیک از گروه‌ها از سایرین متفاوت است، از آزمون توکی‌بی  استفاده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده، نمره توان توسعه محصولات جدید در شرکت تاژ برابر با 121/3 است. با توجه به اینکه حد متوسط این نمره، عدد 3 است، می‌توان اظهار کرد که شرکت تاژ در توسعه محصولات جدید از توان تقریباً متوسطی برخوردار است. «مدیریت عالی» و «بازاریابی و فروش» اهمیت بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها دارند. «واحد مالی» نیز با 41/13 درصد کمترین اهمیت را داشته است. سایر حوزه‌های وظیفه‌ای نیز با 18/16 درصد اهمیت، بین این دو گروه قرار دارند.
متن کامل [PDF 1034 kb]   (645 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb