دوره 1، شماره 47 - ( -ویژه نامه شماره 2 تیر ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 47 صفحات 483-494 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kordnaiej A, Khanifar H, Rastgar A, Zeraatkar S. The Correlation Between Super Personal Relationship And Organizational Commitment. cs. 2011; 1 (47) :483-494
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-897-fa.html
کرد نائیج اسدا...، خنیفر حسین، رستگار عباسعلی، زراعت کار سمیه. ارتباط فرافردی و رابطه آن با تعهد سازمانی (مورد مطالعه : سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران). راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (47) :483-494

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-897-fa.html


، naiej@modares.ac.ir naiej@modares.ac.ir
چکیده:   (10291 مشاهده)
 یکی از موضوعات جدید در حوزه رفتار سازمانی موضوع معنویت و ارتباط فرافردی               است. منظور از ارتباط فرافردی، ارتباط و پیوند یک فرد با خدا است که در قالب همه خدایی، همه در خدایی، کارگزاری خدا و تعاملی با خدا نمایان می شود. از سوی دیگر تعهد سازمانی نیز بیانگر وفاداری کارکنان به سازمان و مشارکت آنها در موفقیت سازمان می باشد. از این رو در این مقاله به ارتباط فرافردی و رابطه آن با تعهد سازمانی پرداخته شده است. بررسی این رابطه، موضوعی جدید است که در کشور تاکنون به آن پرداخته نشده است. در این تحقیق تعداد 89 پرسشنامه در بین جامعه آماری تحقیق توزیع وجمع آوری و سپس از طریق نرم افزار  spssتحلیل گردید. نتایج بدست آمده از آزمون همبستگی حاکی از آن است که بین ارتباط فرافردی و تعهد سازمانی کارکنان رابطه معنادار مثبت وجود دارد. در واقع بین متغیر همه خدایی، همه در خدایی، ارتباط از نوع کارگزاری خدا و ارتباط از نوع تعاملی با خدا و تعهد سازمانی رابطه معنادار مثبت وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از آزمون تی و تحلیل واریانس یک طرفه نشان می دهد که بین ویژگی هایی نظیر جنسیت، وضعیت تاهل و سطح تحصیلات با ارتباط فرافردی رابطه معنادار وجود ندارد. همچنین نتایج آزمون تحلیل واریانس فریدمن حاکی از آن است که مولفه همه خدایی دارای بالاترین و مولفه ارتباط تعاملی با خدا دارای پایین ترین رتبه درمیان مولفه های ارتباط فرا فردی می باشد.
متن کامل [PDF 467 kb]   (929 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb