دوره 1، شماره 47 - ( -ویژه نامه شماره 2 تیر ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 47 صفحات 511-522 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yahyazadehfar M, Aghajani H, Pakdin A. The Effective Factors On Stocks Price Index Using Fuzzy Approach In Tehran Stock Exchange. cs. 2011; 1 (47) :511-522
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-899-fa.html
یحیی زاده فر محمود، آقاجانی حسنعلی، پاکدین علیرضا. عوامل مؤثر بر شاخص قیمت سهام. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (47) :511-522

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-899-fa.html


، M.yahyazadeh@umz.ac.ir
چکیده:   (3942 مشاهده)
هدف از اجرای تحقیق حاضر، تبیین عوامل مؤثر بر شاخص قیمت سهام با رویکرد فازی (مطالعه موردی: بورس اوراق بهادار تهران) می‌باشد. بر این اساس ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوعی مربوط به شاخص قیمت سهام، از میان جامعه آماری 500 عضوی مورد مطالعه، تعداد 150 نفر از طریق روشهای نمونه‌گیری گروه‌بندی‌شده و تصادفی انتخاب، سپس با جمع‏آوری داده‏های مورد نیاز با استفاده از ابزارهای مراجعه به اسناد و مدارک، مصاحبه و بویژه پرسشنامه با ضریب پایایی 86% ، به استخراج مدل هدفگذاری شده تحقیق با تأکید بر فازی‌بودن آن و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای SPSS و تکنیک فازی پرداخته شده است. نتایج تحقیق نشان داده است که متغیرهای مدیریتی و سیاسی از میان  چهار متغیر درونی( ساختاری، مالی، بازاریابی و مدیریتی) و سه متغیر بیرونی( اقتصادی، سیاسی و فرهنگی) بیشترین تاثیر را بر شاخص قیمت سهام داشته اند. همچنین عوامل درونی در مقایسه با عوامل بیرونی، تأثیر بیشتری بر شاخص قیمت سهام داشته است.
متن کامل [PDF 500 kb]   (1012 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb