دوره 1، شماره 50 - ( ویژه نامه دی ماه 1390 )                   جلد 1 شماره 50 صفحات 287-314 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Safari S, Pooladrag A, Barzi M. Explanation of Factors Influencing Work Conscience Promotion through Analytical Hierarchy Process Models. cs. 2012; 1 (50) :287-314
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-900-fa.html
صفری سعید، پولادرگ عبد المجید، کاظمی برزی محمد. تبیین عوامل موثر برارتقاء وجدان کاری با استفاده از مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1390; 1 (50) :287-314

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-900-fa.html


، majid.pooladrag@yahoo.com
چکیده:   (7656 مشاهده)
ارتقاء کشور و بهره وری ملی در سایه کار و تلاش میسرخواهد شد و زمانی می‌توان به این هدف والا دست یافت که مایه اصلی این تلاش یعنی مجموع انسانهای تلاشگر،کارطلب و مجهز به وجدانهای بیدار در جامعه موجود باشد. منابع غنی طبیعی، فرصتهای گسترده تولید و صحنه های بکر عمل هیچ یک به ثمر نخواهد رسید مگر آنکه وجدانهای کاری در جامعه ترویج و ارزش کار در آحاد جامعه درونی شده باشد، لذا می طلبد جهت توسعه و پیشرفت جامعه، نیروی انسانی ماهر وکارآزموده، رعایت وجدان کاری را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده و در جهت رسیدن به نظم اجتماعی و بهره وری جامعه از آن غفلت نورزد. اما آنچه که در فضای تصمیم گیری برای افزایش وجدان کاری کارکنان بسیار حائز اهمیت می باشد، توجه به این نکته است که که باید بر کدام عوامل تاثیر گذار بر این مقوله و به چه میزان تاکید گردد؟ لذا در این مقاله که نتیجه یک پژوهش انجام گرفته در واحد بین الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، سعی شده با استفاده از مدل فرایند تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی(AHP) به این سوال پاسخ داده شود. بدین منظور در مرحله اول با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و  تحقیقاتی که تا کنون پیرامون موضوع وجدان کاری صورت گرفته، مجموعه کاملی از عوامل موثر بر وجدان کاری مورد بررسی و استخراج قرار گرفته و در مرحله بعد نیز با استفاده از مدل سه شاخگی و در قالب پیمایش دلفی -که در بین اساتید رشته مدیریت انجام
شده است -  عوامل استخراج شده در هر یک از سه شاخه ساختار، زمینه و محتوا دسته بندی گردید و سپس با استفاده از تکنیک AHP که یکی از مهمترین فنون تصمیم گیری چند شاخصه است، اقدام به اولویت بندی مؤلفه‌های مذکور گردیده است.
متن کامل [PDF 884 kb]   (1032 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb