دوره 2، شماره 3 - ( دوره جدید دوفصلنامه بهار و تابستان 1393 )                   جلد 2 شماره 3 صفحات 61-82 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shafiee Roodposhti M, Khodadad Hoseini S, Kordnaich A, Mohammadian M. Designation of Sustainable Marketing Fulfillment Model of Iranian Automobile Industry. cs. 2014; 2 (3) :61-82
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-959-fa.html
شفیعی رود پشتی میثم، خداداد حسینی سیدحمید، کردنائیج اسداله، محمدیان محمود. طراحی مدل تحقق بازاریابی پایدار صنعت خودرو ایران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1393; 2 (3) :61-82

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-959-fa.html


، m.shafieeroodposhti@modares.ac.ir
چکیده:   (1640 مشاهده)
امروزه دو مفهوم توسعه پایدار و یکپارچه‌سازی فرآیندها فضای کسب‌و‌کار را به شدت تحت‌تأثیر قرار‌داده‌است. بازاریابی نیز به‌عنوان یکی از علوم کسب‌و‌کار و صنعت خودرو به‌عنوان صنعت مادر و یکی از قطب‌های تولیدی از این تحولات بی‌تأثیر نبوده‌اند. در این راستا این مقاله با هدف طراحی مدل یکپارچه تحقق بازاریابی پایدار صنعت خودرو ایران به رشته تحریر درآمده‌است. در این راستا ابتدا ادبیات تحقیق مورد تحلیل قرار‌گرفته و چارچوب اولیه تحقق بازاریابی پایدار طراحی گردید. سپس با استفاده از ابزارهای روش شناسی کیفی از جمله پرسشنامه باز و مصاحبه عمیق با خبرگان آشنا با موضوع، مدل اولیه توسعه پیدا کرده و مدل جامع تحقق بازاریابی پایدار پیشنهاد گردید. سپساز طریق برگزاری جلسات گروه کانون مدل اصلاح شده و مدل مفهومی نهایی تحقق بازاریابی پایدار طراحی گردید. در آخرین گام مدل از طریق پیمایش میدانی مورد در قالب گسترده مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. نتایج نشان می دهند در میان مدل های متنوع بازاریابی مدل های بازاریابی درونی، بازاریابی فرهنگی یکپارچه، بازاریابی استراتژی محور، بازاریابی اخلاق گرا و بازاریابی نوع دوستانه مدل های بازاریابی اثرگذار بر تحقق بازاریابی پایدار هستند.
متن کامل [PDF 918 kb]   (689 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb