دوره 2، شماره 3 - ( دوره جدید دوفصلنامه بهار و تابستان 1393 )                   جلد 2 شماره 3 صفحات 37-48 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi J, Darzian Azizi A, Fakher E, Kafi Kang N. Surveying the Influence of Brand Charac-teristics Conformity, Perceived Quality, and Brand View on Loyalty to Brand. cs. 2014; 2 (3) :37-48
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-969-fa.html
محمدی جیران، درزیان عزیزی عبدالهادی، فاخر اسلام، کافی کنگ نسرین. بررسی تأثیر تطابق شخصیتی برند، کیفیت ادراک شده و وجهه برند بر وفاداری به برند. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1393; 2 (3) :37-48

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-969-fa.html


، j.mohammadi@scu.ac.ir
چکیده:   (1795 مشاهده)
وفاداری به برند به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های اصلی بازاریابی، جهت پاسخ‌گویی بهتر به تهدیدات رقابتی و درآمد بیشتر، از مهم‌ترین دغدغه‌های مطالعات بازاریابی است. هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر تطابق شخصیتی، کیفیت ادارک شده و وجهه برند بر وفاداری به برند است. این مطالعه بر روی یک نمونه تصادفی 260 نفره از دارندگان لپ‌تاپ‌ با چهار برند سونی، ایسوس، ایسر و دل (Sony، Asus، Acer و Dell) در استان کرمان انجام شده است. پس از گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری، نتایج پژوهش نشان داد که بین تطابق شخصیتی برند و وفاداری به برند رابطه معناداری وجود ندارد، اما کیفیت ادراک شده از برند و وجهه برند بر وفاداری به برند دارای تاثیر مستقیم، مثبت و معناداری بوده، علاوه‌براین، تاثیر مثبت و معنادار کیفیت ادراک شده، وجهه برند و تطابق شخصیتی بر وفاداری به برند به‌طور غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی نگرش، مورد تایید قرار گرفت.
متن کامل [PDF 282 kb]   (1720 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb