دوره 2، شماره 4 - ( دوره جدید دوفصلنامه پاییز و زمستان 1393 )                   جلد 2 شماره 4 صفحات 33-46 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yazdani N. The Investigation and Validation of E-Advertising Model of Carpet in Tehran. cs. 2015; 2 (4) :33-46
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-997-fa.html
یزدانی ناصر. بررسی و اعتبارسنجی الگوی تبلیغات الکترونیک فرش درتهران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1393; 2 (4) :33-46

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-997-fa.html


، n.yazdani@shahed.ac.ir
چکیده:   (1093 مشاهده)
تبلیغات الکترونیکی فرآیندی است که علاوه بر معرفی کالا و خدمات پس از فروش، سعی در ترغیب مشتریان از طریق ابزار اینترنت برای خرید دارد. این روش تبلیغاتی به دلیل سرعت بالا و هزینه کمتر، در بازاریابی انواع کالاها مورد توجه است. در این مقاله سعی شده با نظرسنجی اینترنتی دیدگاه مرتبط با تبلیغات اینترنتی فرش برای تاثیرگذاری بیشتر را بررسی کنیم و اعتبار آن را بر اساس الگوی رفتار مصرف کننده بسنجیم. ضرورت و دقت توجه به موضوع از این روست که جایگاه فرش به عنوان یک کف پوش و تنوع تولیدات ونظر به ابزارهای موجود و به روز تبلیغ ، با رویکرد تأثیر بر رفتار مصرف کننده، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. این مطالعه به صورت اسنادی و میدانی با ابزار گردآوری اطلاعات کتابخانه‌ای و پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری تحقیق 103 نفر از کاربران اینترنت درشهر تهران هستند که بیشتر در معرض تبلیغات اینترنتی فرش و یا سایت‌های مرتبط با فرش بوده اند و این موضوع را در پرسشنامه‌ها لحاظ نموده اند. هدف از این پژوهش ضمن اعتبار سنجی الگوی تبلیغات الکترونیکی فرش، ارائه الگویی است که بر اساس رفتار مصرف کنندگان بتوان کیفیت مناسبی از تبلیغات این کالا عرضه کرد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد محرک‌های ارتباطی با 55/0 تاثیر بر واکنش شناختی مصرف کنندگان و 41/0 تاثیر بر واکنش احساسی مصرف کنندگان بیشترین تاثیر را داشته و محرک های محتوایی 33/0 تاثیر بر واکنش شناختی مصرف کنندگان و 29/0 تاثیر بر واکنش احساسی مصرف کنندگان داشته و اولویت دقت به محرک های محتوایی بیشتر از محرک های ارتباطی است. از طرفی محرک های محتوایی و ارتباطی هیچ کدام بر نگرش مصرف کنندگان تاثیرگذار نبوده اند . لذا ، لازم است مطابق الگوی تحقیق و برای اثربخشی مطلوب، به محتوای تبلیغات اینترنتی فرش دقت وتوجه ویژه ای داشته باشند.
متن کامل [PDF 764 kb]   (379 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb