دوره 1، شماره 17 - ( تیرماه 1385 )                   جلد 1 شماره 17 صفحات 1-14 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Momeni M, Morovati Sharif A. Modeling Dynamics of a Queuing System Using System Dynamics Approach. cs. 2006; 1 (17) :1-14
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-215-fa.html
مؤمنی منصور، مروتی‌شریف‌آبادی علی. مدل‌سازی پویایی‌های سیستم صف با استفاده از رویکرد پویایی سیستم. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1385; 1 (17) :1-14

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-215-fa.html


استاديار
چکیده:   (7925 مشاهده)

 در یک تعریف ساده، تئوری صف، علم تجزیه و تحلیل و مدیریت خطوط انتظار است. تئوری صف، شاخه‌ای از علم ریاضیات است که در اوایل قرن بیستم در حین مطالعه بر روی خطوط انتظار تلفن توسعه پیدا کرد. باید توجه داشت که در تمام سیستم‌های صف، انسان حضور ندارد، ولی در سیستم‌های صفی که در آن‌ها انسان به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمت فعالیت می‌کند می‌توان سیستم صف را یک سیستم پویا در نظر گرفت؛ زیرا در این گونه سیستم‌ها، اجزای سیستم با یکدیگر تعامل و بر هم کنش بیش‌تر دارند. در این مقاله با استفاده از رویکرد پویایی سیستم، یک مدل دینامیک از پویایی‌های یک سیستم صف ارائه گردیده و سپس با بررسی اثر اجزای مختلف مدل بر دیگر اجزا به مطالعه پویایی‌های یک سیستم ساده صف پرداخته شده است.

متن کامل [PDF 234 kb]   (2942 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb