دوره 1، شماره 29 - ( تیرماه 1387 )                   جلد 1 شماره 29 صفحات 17-28 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi, S, Elahi, S, Salehi, A. Study and Explanation of the Behavioral and Cultural Factors Influencing the Documentation of Managers Experiences and its Mechanism. cs. 2008; 1 (29) :17-28
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-299-fa.html
احمدی سید علی اکبر، الهی شعبان، صالحی علی. بررسی و تبیین عوامل رفتاری و فرهنگی و سازوکار ثبت تجارب مدیران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1387; 1 (29) :17-28

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-299-fa.html


استاديار
چکیده:   (12128 مشاهده)
تجربه، جوهر یادگیری سازمانی است که از موفقیت‌ها و شکست‌ها حاصل می‌‌شود و مستندسازی تجارب یکی از منابع اساسی توسعه و انتقال دانش و تجربه محسوب می‌شود. نظام علمی مستندسازی تجربه‌ها و مستندسازی تجارب مدیران ایرانی، نوید بخش مدیریت دانش بومی است. مدیران عالی بخش دولتی و خصوصی از تجارب مدیریتی ارزنده‌ای برخوردارند که مستندسازی آن‌ها بر غنای مدیریت در ایران می‌افزاید. برای تحقق این امر مهم، باید عوامل رفتاری و فرهنگی مستندسازی تجارب مدیران و سازوکار‌های ثبت تجربه را شناسایی کرد که این مقاله به این امر می‌پردازد. ابتدا ضمن مروری مختصر بر ادبیات موضوع و ارائه مدل مفهومی، متغیرهای پژوهش شناسایی‌شده و سپس با استفاده از روش پیمایشی، آراء و نظر خبرگان و صاحبنظران اخذ گردیده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در پایان با توجه نتایج حاصل، پیشنهادهای لازم ارائه شده است.
متن کامل [PDF 347 kb]   (1122 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb